S Pen Fold Edition در برابر S Pen Pro؛ تفاوت چیست؟

به گزارش فروشگاه کوچک، همان گونه که دیدم امسال سامسونگ از گوشی نو از سری خانواده نوت رونمایی نکرد. اما رخ دادن این اتفاق به معنی نیست که این شرکت همه طرفداران قلم S Pen را فراموش کرده است. همان گونه که در مراسم رونمایی از گوشی گلکسی زد فولد 3 دیدم کاربران اکنون می توانند که از این گوشی همراه با قلم استفاده کنند.

S Pen Fold Edition در برابر S Pen Pro؛ تفاوت چیست؟

البته باید بگوییم که گوشی گلکسی زد فولد 3 با قلمی در جعبه اش عرضه نمی شود و کاربران مجبور هستند که قلم لازم برای کار کردن با این گوشی را به صورت جداگانه تهیه کنند. همان گونه که می دانید سامسونگ اکنون دو قلم S Pen Fold Edition و قلم S Pen Pro را ارائه می دهد و ممکن است که در زمان خرید قلم این سؤال برای کاربران به وجود بیاید که این دو قلم چه تفاوت هایی را با یکدیگر دارند.

در ابتدا باید بگوییم که این دو قلم دارای شباهت های بسیار زیادی هستند. به نام نمونه کاربران باید برای تهیه هر کدام از این قلم ها مبلغی را به صورت جداگانه بپردازند، از هیچ کدام این قلم ها نمی توان در گوشی نو گلکسی زد فلیپ 3 استفاده کرد و سامسونگ هر دوی این قلم ها را به طور ویژه ای برای استفاده در نمایشگر گلکسی زد فولد 3 ساخته است.

همچنین سامسونگ نوک این قلم ها را به صورت گردتری طراحی کرده است و این نوک در هنگام وارد شدن فشار بیش از حد جمع می شود تا مانع از ایجاد خراش بر روی کاور PET قرار گرفته بر روی نمایشگر گلکسی زد فولد 3 در هنگام استفاده از قلم شود.

البته شباهت های این قلم ها در همین جا به سرانجام می رسد. نگاهی به این قلم ها نشان می دهد که از لحاظ ظاهری هم تفاوت های زیادی میان این دو قلم وجود دارد. قلم S Pen Fold Edition سامسونگ در مقایسه با قلم S pen Pro باریک تر است و کاربران تنها می توانند از این قلم در گوشی گلکسی زد فولد 3 استفاده کنند. البته ممکن است که بتوان از این قلم در گوشی گلکسی زد فولد 4 هم استفاده کرد که هنوز نمی توان درباره آن اظهار نظری را کرد.

با وجود اینکه کاربران نمی توانند این قلم را در بدنه گوشی گلکسی زد فولد 3 قرار دهند، اما سامسونگ قاب ویژه ای را برای این گوشی ساخته است که می توان قلم را در آن قرار داد تا احتمال گم شدن آن کاهش پیدا کند.

همچنین ویژگی های قلم S Pen Fold Edition کمتر از قلم هایی است که سامسونگ از آن ها در گوشی گلکسی نوت 9 و مدل های نوتر از آن استفاده کرده است. به نام نمونه این قلم از قابلیت کنترل با استفاده از ژست های حرکتی پشتیبانی نمی کند و فناوری ارتباطی بلوتوث هم ندارد. در واقع کارایی این قلم مشابه قلم هایی S Pen که سامسونگ در زمان های قبل از سال 2017 همراه با گوشی های نوت عرضه می کرد.

مقایسهS Pen Fold EditionS Pen Pro
قیمت (دلار)50100
میزانکوچک تر، باریک تربلندتر، ضخیم تر
پورت شارژ شدن-USB-C
فناوری ارتباطی-بلوتوث
پشتیبانیزد فولد 3زد فولد 3 و دیگر دستگاه های پشتیبانی کننده از قلم S Pen
قابلیت ها-ژست های حرکتی

قلم S Pen Pro دارای بدنه ضخیم تری است و کاربران می توانند که از آن در دستگاه های مختلفی استفاده کنند. سامسونگ دکمه ای را بر روی این قلم قرار داده است که کاربران می توانند با استفاده از آن مشخص کنند که قصد استفاده از این قلم در گوشی گلکسی زد فولد 3 یا دیگر گوشی ها و تبلت ها را دارند.

این قلم همچنین در زمان استفاده با استفاده از فناوری بلوتوث به دستگاه فرد متصل می شود و کاربران می توانند کارهایی مانند انجام فرمان با استفاده از ژست های حرکتی و از راه دور را با این قلم انجام دهند. وجود این ویژگی های در قلم S Pen Pro باعث می شود که این قلم برای کار کردن به شارژ شدن نیاز داشته باشد و به همین دلیل است که این قلم دارای پورت USB-C در قسمت بالایی خود است.

در نهایت باید بگوییم که به طور حتم مشخصات و ویژگی های دو قلم S Pen Fold Edition و S Pen Pro به طور کامل مشخص نشده است و این دو قلم ممکن است دارای ویژگی هایی باشند که هنوز از وجود آن ها مطلع نیستیم. به نام نمونه هنوز ابعاد دقیق این قلم ها، میزان عمر باتری و مدت زمان شارژ شدن قلم S Pen Pro و تفاوت ها موجود در هنگام استفاده از این قلم ها مشخص نیستند.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1839

به "S Pen Fold Edition در برابر S Pen Pro؛ تفاوت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "S Pen Fold Edition در برابر S Pen Pro؛ تفاوت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید