آشنایی با مهم ترین و زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

به گزارش فروشگاه کوچک، فرانسه، یکی از مقاصد جهانگردی برجسته دنیاست که با تاریخ غنی، فرهنگ چشم گیر و منظره ها طبیعی خیره کننده خود، هر ساله میلیون ها جهانگرد تور فرانسه را جذب می نماید. در این مطلب، ما به شما به آشنایی با مهم ترین و زیباترین جاهای دیدنی فرانسه خواهیم پرداخت. در صورت تمایل سفر با تورهایی مانند تور فرانسه سفیران گشت می توانید این مکان ها را از نزدیک دیدن کنید. از مرکز پاریس گرفته تا روستاهای شمالی و سواحل جنوبی، فرانسه مکانی برای تمام سلیقه هاست.

آشنایی با مهم ترین و زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

1. پاریس، شهر نور

پاریس، شهر نور، به عنوان مرکز فرانسه و یکی از مقاصد توریستی برجسته جهان، با جلب هزاران توریست از سراسر جهان، همیشه در دل توجه ها قرار گرفته است. این شهر زیبا با شارواره های نهر سن، خیابان های عریض، کافه های سرپوشیده زیبا، و موزه های هنری بی نظیر، یک تلفیق منحصر به فرد از تاریخ، فرهنگ و هنر ارائه می دهد.

برج ایفل

برج ایفل یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین نمادهای شهر پاریس و کشور فرانسه است. این برج بلند که در سال 1889 ساخته شد، یکی از جاذبه های اصلی توریستی در پاریس محسوب می گردد. برج ایفل با ارتفاع 324 متر، در آن موقع بلندترین بنای ساخت بشر بود.

بازدید از برج ایفل و تماشای چشم انداز ها زیبای شهر پاریس از بالای آن، یک تجربه بسیار خاطره انگیز برای توریستان به شمار می آید.

2. ورسای، زیبایی تاریخی

ورسای به خاطر قلعه ای تاریخی به نام شاتو ورسای معروف است که یکی از جاذبه های تماشای فرانسه است.

باغ های ورسای

باغ های ورسای، جواهری زیبا در تاج فرانسه محسوب می شوند. این باغ های با تاریخ طولانی و تاریخی ترین باغ های فرانسه به شمار می آیند و در دوران سلطنتی از دستورات شاهان ساخته شده اند. باغ های ورسای به همراه قلعه ورسای، که برجسته ترین قلعه های تاریخ فرانسه می باشد، در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده اند.

این باغ ها با فواره های شناور، درختان باستانی، معابر طراحی شده به دقت و چشم اندازهای فوق العاده از معماری قدیمی و برج های مجلل می پردازند. بازدید از این باغ های تاریخی، تجربه ای آرامش بخش و خیره نماینده از فرهنگ و طبیعت فرانسه خواهد بود.

3.ریویرا و شهرهای ساحلی

نیس، جواهرهای ریویرا

نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای ریویرا است و با ساحل های دل نشین و کوه های آلپی اطراف آن، توریستان را به خود جذب می نماید.

شهر کن

شهر کن نیز یک مقصد ساحلی معتبر است و با چشم انداز های درخشان خلیج زیبایش مشهور است.

4. شمال فرانسه و قرون وسطی

جزیره سنت میشل به شکل منحصر به فرد برجسته است و برج سنت میشل در وسط دریاچه قرار گرفته است.

نورماندی

نورماندی با آبشارها، قلعه ها و روستاهای خیره نماینده خود معروف است.

5. نهر لوآر و اسطوره های زندگی

شاتوهای زیبا و دل انگیز نهر لوآر از جاذبه های اصلی فرانسه هستند.

6. فرانسه، کشور شکوهمند

فرهنگ و هنر

فرهنگ فرانسه غنی، پیشرفته و تاثیرگذار است. این کشور دارای سابقه ای طولانی در هنر، موسیقی، آشپزی، مد، معماری و سینما است. مردم فرانسه اهمیت زیادی به فرهنگ و هنر می دهند و سبک زندگیشان مملو از رفاه و مد است.

زبان و ادبیات فرانسه جایگاه ویژه ای در جهان دارد. شهر پاریس مرکز مهم فرهنگی و هنری جهان است. موزه لوور، کاخ ورسای، برج ایفل و جشنواره فیلم کن از نمادهای مهم فرهنگی فرانسه محسوب می شوند. در مجموع، فرانسه کشوری پیشرو در عرصه فرهنگ و هنر است که تاثیر عمیقی بر جهان گذاشته است.

آشپزی فرانسوی

آشپزی فرانسوی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین آشپزی های جهان به شمار می رود که هواداران زیادی در سراسر جهان دارد. این سبک آشپزی با استفاده از مواد اولیه تازه و با کیفیت، طعم ها و ظرافت های ویژه ای را ایجاد می نماید. از ویژگی های آشپزی فرانسوی می توان به استفاده از سس های خوشمزه، انواع پنیرهاا و دسرهای لذیذ اشاره نمود.

غذاهایی مانند کاسولت، کرپ، سوپ آنیون، ماهی مرکب سرخ شده و کیک شکلات از غذاهای مشهور این سبک هستند که عاشقان آشپزی آنها را تجربه می نمایند.

7. کاخ ها و قصرهای فرانسه

ورسای و شاتوهای زیبا

به عنوان قلعه ورسای قبلاً اشاره نمودیم. اما فرانسه پر از قصرها و کاخ های زیبای دیگری نیز است که می توانید آنها را ببینید.

شاتو دو شنس

شاتو دو شنس یکی از قصرهای معروف فرانسه است که در کنار رودخانه لوآر واقع شده و تماشا آن تجربه ای فراموش نشدنی است.

8. کوهستان ها و چشم انداز ها طبیعی

آلپ های بزرگ

آلپ های فرانسه با چشم انداز ها طبیعی خیره نماینده ای شناخته می شوند. اسکی و صعود کوه در این منطقه تجربه هایی است که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

دره لوآر

منطقه ای دیگر که باید دیده گردد، دره لوآر است که با رودخانه های خوش آب و هوا و دهانه های زیبا شناخته می گردد.

سخن پایانی

با این مطلب، شما با مهم ترین و زیباترین جاهای تماشای فرانسه آشنا شدید. این کشور با ثروت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و توریستی خود شما را به یک تجربه فراموش نشدنی دعوت می نماید. برنامه ریزی سفر خود را آغاز کنید و جهانی مجذوب کننده فرانسه را با سفیران گشت امروز کشف کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2363

به "آشنایی با مهم ترین و زیباترین جاهای دیدنی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهم ترین و زیباترین جاهای دیدنی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید