شروع حفاری کاوشگر ناسا در مریخ

به گزارش فروشگاه کوچک، ناسا گفت که مریخ نورد این سایت، عمل حفاری را برای قرار دادن سنسورهایی در داخل خاک مریخ، شروع کرد.

شروع حفاری کاوشگر ناسا در مریخ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، مریخ نورد این سایت ناسا، یک فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین است که برای نقشه برداری درونی مریخ، 5 می 2018 از کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و در 26 نوامبر 2018 پس از پیمودن 485 میلیون کیلومتر بر روی سطح مریخ فرود آمد.

براساس گزارش ناسا، این فضاپیما پس از گذشت چند هفته با استفاده از دو ابزار علمی عملیات های تحقیقاتی را شروع کرد و در 19 دسامبر 2018 نخستین بسته ابزاری خود با عنوان آزمایش لرزه برای ساختار داخلی (SEIS) بر روی سطح مریخ قرار داد. این بسته، یک وسیله کلیدی برای ماموریت این سایت است که به درک بهتر عمق ساختار و پویایی این سیاره سرخ یاری می نماید.

پس از آن به منظور حفاظت از این بسته، این سایت پوشش گنبدی شکلی را بر روی لرزه نگار قرار داد.

اکنون ناسا بیان کرد که این سایت در ادامه این ماموریت، دومین بسته ابزاری خود یعنی بسته جریان گرمایی و ویژگی های فیزیکی (HP3) را با موفقیت بر روی سطح مریخ قرار داد.

این بسته ابزاری برای اندازه گیری دمای داخلی سیاره و چگونگی جریان گرما در عمق مریخ طراحی شده است و به دانشمندان یاری می نماید تا درک بهتری از چگونگی تشکیل این سیاره داشته باشند. این بدان معناست که مریخ نورد ناسا باید سنسورهایی را در عمق خاک مریخ قرار دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 150

به "شروع حفاری کاوشگر ناسا در مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حفاری کاوشگر ناسا در مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید