اتصال رویا و واقعیت در کتابِ جزیره

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، شیرین ملک فاضلی مترجم کتاب جزیره به نویسندگی دیوید آلموند، برگزیده ماهِ بهمن جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان درباره ترجمه این کتاب بیان نمود: دیوید آلموند را خیلی دوست دارم؛ چون رؤیایی می نویسد و سبک خاصی دارد. درواقع رؤیا و واقعیت را به خوبی به یکدیگر وصل می کند که برای رساندن یک رشته آگاهی به بچه ها روش خوبی ست.

اتصال رویا و واقعیت در کتابِ جزیره

وی اضافه نمود: کتاب جزیره داستان جالبی دارد. این کتاب درباره یک پناه جوی سوری است که در پی یک خاطره به جزیره ای در انگلستان می رود تا با آن خاطره از نزدیک آشنا شود و اتفاق هایی که پدرش در خاطره برایش به جا گذاشته است ببیند. آنجا با دختربچه ای آشنا می شود و در این جهت، اتفاق هایی برایش می افتد.

مترجم کتاب جزیره درباره چگونگی آشنایی با نویسنده این کتاب گفت: قبل تر کتاب دیگری به نام نغمه ای برای الا گِری -که در آلمان منتشر شده است- از این نویسنده ترجمه کرده بودم، این کتاب جوایز زیادی دریافت کرده بود و آن هم داستان خوب و جالبی داشت که این آشنایی به ترجمه کتاب جزیره کمک کرد.

ملک فاضلی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه هایی مانند جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری و معرفی آثار برتر اظهار کرد: فکر می کنم بچه ها و خانواده هایشان نسبت به اسامی کتاب های برگزیده توجه زیادی دارند، ضمن این که با توجه به جایگاه کانون پرورش فکری، به برگزیدگان این نهاد اعتماد دارند و این اتفاق خوبی ست. چون در حال حاضر کتاب های زیادی در بازار وجود دارد که انتخاب از میان آن ها کار سختی ست و فهرست آثار برگزیده می تواند راهنمای خوبی باشد.

این مترجم با بیان اهمیت انتخاب آثار برای ترجمه اعلام نمود: مترجم باید در انتخابش دقت کند. من سعی می کنم در انتخاب آثار، کتابی را انتخاب کنم که بتواند مفاهیم سخت را به زبانی راحت و دلنشین بیان و یا درباره تفاوت فرهنگ ها قابل درک صحبت کند.

وی ادامه داد: کتاب جزیره درباره مسائل روز است که بچه ها با آن آشنا نیستند. ترجیح می دهیم دائم سانسور کنیم تا بچه ها بعضی صحنه ها را نبینند یا می گوییم تصاویر پناه جوها خشن است؛ درصورتی که می توانیم به این شکل این مفهوم را برای بچه ها با زبانی نرم و رؤیایی روایت کنیم.

ملک فاضلی در سرانجام اعلام نمود: من اولین بار است که جایزه برگزیده دریافت می کنم، برای همین خیلی راضی هستم. این کتاب را دوست دارم و از دیده شدنش راضی می شوم.

کتاب جزیره نوشته دیوید آلموند با ترجمه شیرین ملک فاضلی از سوی انتشارات هوپا منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1805

به "اتصال رویا و واقعیت در کتابِ جزیره" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتصال رویا و واقعیت در کتابِ جزیره" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال رویا و واقعیت در کتابِ جزیره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید