احداث پل معلق داریان لنگ یک استعلام!

به گزارش فروشگاه کوچک، اولین پل معلق روی آب خاورمیانه عنوان پروژه ای بود که پاییز سال گذشته مسئولین وقت میراث فرهنگی کرمانشاه خبر از شروع عملیات اجرایی آن در آینده ای نزدیک دادند.

احداث پل معلق داریان لنگ یک استعلام!

به گزارش خبرنگاران، این پروژه قرار بود به وسیله یک سرمایه گذار بومی روی سد داریان واقع در شهرستان پاوه در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات احداث گردد و آن طور که مسئولین آن موقع میراث فرهنگی وعده دادند، این پروژه باید در دهه فجر سال 1401 کلنگ زنی می شد.

اما با آمدن و رفتن دهه فجر و اجرایی نشدن این پروژه، در همان زمستان سال گذشته به سراغ معاون پیشین میراث فرهنگی استان رفتیم که آن گونه که علی صابر می گفت، برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه باید از دو دستگاه آب منطقه ای و محیط زیست استعلاماتی گرفته گردد که یکی از این دستگاه ها در دادن جواب استعلام تاخیر نموده بود.

هرچند قرار بود این دستگاه، طی چند هفته نظر خود را در مورد اجرای این پروژه اعلام کند، اما متاسفانه علیرغم گذشت چندین ماه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

و حالا دوباره برای پیگیری آخرین شرایط پروژه پل معلق داریان پاوه، بار دیگر به سراغ مسئولین میراث فرهنگی استان رفتیم.

وحید امیری سرپرست نو معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه پل معلق داریان هنوز آغاز نشده، گفت: تنها استعلام یکی از دستگاه های اجرایی مانده که هنوز موافقت خود را اعلام ننموده است.

وی تاکید نمود: در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم هرچه سریع تر استعلام این دستگاه را هم اخذ کنیم و پروژه استارت بخورد.

سرپرست نو گردشگری استان با بیان اینکه کوشش می گردد تا آخر شهریور موافقت این دستگاه هم گرفته گردد، گفت: پروژه پل معلق داریان، پروژه ای با پشتوانه و قطعی است که مورد موافقت وزارت میراث فرهنگی هم قرار گرفته و ما هم به جد پیگیر برطرف مشکل استعلام آن هستیم.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2359

به "احداث پل معلق داریان لنگ یک استعلام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث پل معلق داریان لنگ یک استعلام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید