بهترین زمان سفر به سنگاپور

به گزارش فروشگاه کوچک، چه زمانی به سنگاپور سفر کنیم؟

سنگاپور کشوری کوچک اما بسیار مدرن و پیشرفته در شرق آسیاست و با وجودی که مساحت کمی دارد همیشه جزء ثروتمندترین کشورهای دنیا شناخته می گردد. سفر به سنگاپور مطمئنا سفری به یادماندنی و بسیار لذتبخش خواهد بود و افراد زیادی چه به وسیله تور سنگاپور یا از خرید بلیط هواپیمای سنگاپور می توانید خود را به این کشور برسانید. در این مطلب در خصوص بهترین زمان سفر به سنگاپور صحبت می کنیم تا بهتر بتوانید در خصوص سفر به این کشور برنامه ریزی کنید. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین زمان سفر به سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به سنگاپور

پاسخ دادن به این پرسش تا حد زیادی بستگی به هدف شما از سفر به سنگاپور دارد. اگر قصد سفر تفریحی دارید، می خواهید در فستیوال ها و نمایشگاه های مختلف شرکت کنید و از هیاهو و شلوغی و جنب و جوش مردم لذت ببرید پس در فصل تابستان و همین طور تعطیلات کریسمس به این کشور سفر کنید. بعضی ها هم هستند که خوب بودن آب و هوا و شرایط جوی برایشان مهم تر است و می خواهند از تفریحات فضای باز لذت ببرند. در این صورت فصل تابستان و ماه های ژوئن، جولای و آگوست بهترین زمان سفر به سنگاپور به حساب می آید.

سنگاپور به دلیل تنوع قومیت، فرهنگ ها و مذاهب شهرت دارد و در این کشور کوچک می توانید هندی ها، مالایی ها و چینی ها را ببینید که در محله های مختلف ساکن هستند. در حقیقت این جزیره کوچک آسیایی یکی از بالاترین درصد کارگران خارجی را در جهان دارد و افراد زیادی از کشورهای دیگر برای کار به سنگاپور آمده اند. تنوع قومیتی و فرهنگی سنگاپور باعث شده تا در هر زمانی از سال چیزی برای جشن دریافت وجود داشته باشد و جشنی قومیتی متعلق به یک گروه خاص از مردم برگزار بگردد. به همین دلیل تقریبا هر زمان که به سنگاپور سفر کنید شانس این را خواهید داشت تا شاهد یکی از جشن های باشکوه و شاد سنگاپور باشید.

آب و هوای سنگاپور

کشور سنگاپور در فاصله بسیار نزدیکی به خط استوا قرار گرفته است و در واقع، این خط فرضی تنها 136 کیلومتر با جنوب شهر فاصله دارد. بنابراین در هیچ فصلی، حتی در وسط زمستان هم هوای سنگاپور سرد نخواهد بود! تنها جایی که ممکن است خنک و سرد باشد داخل مراکز خرید بزرگ و مدرن سنگاپور است که کولرهای قدرتمند و بزرگی دارد. میانگین دمای هوا در طول سال تقریبا ثابت است و نوسان زیادی ندارد. بالاترین دمای هوا در سنگاپور حدود 31 درجه سانتیگراد و پایین ترین دما هم تقریبا 20 درجه خواهد بود. گردشگرانی که برای اولین بار به سنگاپور سفر می نمایند از شدت سرسبز بودن و فضاهای سبز این کشور غافلگیر می شوند. علت این سرسبزی تا حد زیادی به خاطر رگبارهای توام با رعد و برقی است که در این کشور زیاد رخ می دهد. برخلاف سایر کشورهای شرق آسیا که در طول فصل خشک میزان بارش بسیار کمی دارند، در سنگاپور اغلب بارش های ناگهانی و شدیدی، حتی در خشک ترین فصل سال هم اتفاق می افتد. البته این رگبارها به همان سرعتی که اتفاق می افتند خیلی سریع هم ناپدید می شوند و دوباره آفتاب همه جا را در برمی گیرد. اما همین موضوع باعث شده تا میزان رطوبت در این کشور نسبتا بالا باشد و میانگین رطوبت در سنگاپور حدود 80% درصد است.

در مواقع بارانی در سنگاپور چه کنیم؟

به طور میانگین 178 روز سال در سنگاپور بارانی است. به عبارتی از هر دو روز، یک روز باران می بارد که رقم قابل توجهی است. اما اصلا نگران باران در سنگاپور نباشید: مراکز خرید متعدد و مراکز تفریحی سرپوشیده متعددی در این کشور وجود دارد که در مواقع بارانی می توانید به آن جا بروید و نگران خیس شدن نباشید. علاوه بر این، موزه های شگفت انگیز و بسیار معتبری در سنگاپور وجود دارند که در صورت بارش باران می توانید با بازدید از آن ها با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از خیس شدن فرار کنید و هم تفریحی فرهنگی و جالب توجه داشته باشید.

بهار

بهار در سنگاپور خشک و بی باران است و به همین دلیل جزء بهترین زمان سفر به سنگاپور محسوب می گردد. دمای هوا در طول بهار معمولا حول و حوش 24 درجه سانتیگراد است و آنقدر دلپذیر و مطبوع است که دوست دارید مدام در خیابان ها و فضای باز باشید.

بعضی از مهم ترین رویدادها و فستیوال های فصل بهار سنگاپور عبارتند از:

  • فستیوال بین المللی فیلم سنگاپور هرسال در ماه آوریل برگزار می گردد و بزرگ ترین رویداد فرهنگی مستقل در سنگاپور به حساب می آید. فیلمسازانی از سرتاسر جهان آثار خود را برای رقابت به این فستیوال ارائه می نمایند.
  • جام قهرمانی بین المللی سنگاپور ایرلاینز که توسط شرکت هواپیمایی سنگاپور برگزار می گردد هم یکی دیگر از فستیوال های سنگاپور است. این فستیوال در ماه مه برگزار می گردد و یکی از بزرگ ترین و معتبرترین مسابقات اسب دوانی در آسیا به حساب می آید. جایزه ای 3 میلیون دلاری برای برنده این مسابقه معین شده است و همین موضوع ورزشکاران زیادی را از سرتاسر جهان به سنگاپور می کشاند.

تابستان

تابستان خشک ترین فصل سال است و از بسیاری جهات بهترین زمان سفر به سنگاپور به حساب می آید. مصادف شدن تابستان با تعطیلات مدارس و دانشگاه ها باعث شده تا مسافران زیادی این زمان را برای سفر به سنگاپور انتخاب نمایند. اما اگر شما هم قصد سفر به سنگاپور در تابستان را دارید حواستان به کیفیت و میزان آلودگی هوا هم باشد. تابستان ها دود و آلودگی های زیادی ناشی از سوزاندن مزارع در حوالی جزیره سوماترا وارد سنگاپور می گردد و به همین دلیل کیفیت و سلامت هوا در وضعیت چندان مطلوبی قرار ندارد. علیرغم اقداماتی که دولت سنگاپور در پیش گرفته این موضوع همچنان ادامه دارد و به همین دلیل شاید برای گروه های حساس، تابستان بهترین زمان سفر به سنگاپور نباشد. البته سفر به سنگاپور در تابستان مزیت های بسیاری دارد که با این وجود بسیاری از مسافران این فصل را برای مسافرت انتخاب می نمایند.

در هر صورت، مهم ترین رویدادهایی که در فصل تابستان در سنگاپور برگزار می شوند عبارتند از:

  • فستیوال غذای سنگاپور که یک فستیوال یک ماه است و در طول فصل تابستان و هر سال در زمان های متفاوتی برگزار می گردد.
  • اگر برای شما هم خرید یکی از بخش های مهم سفر به حساب می آید پس تابستان برایتان بهترین فصل سفر به سنگاپور است. چرا؟ چون حراج بزرگ سنگاپور که بهشت خریداران است در همین فصل برگزار می گردد. زمان آغاز این حراجی متغیر است و از ماه مه تا جولای متغیر است. در این فصل، تمامی فروشگاه های، بوتیک ها، مراکز خرید و مغازه های مختلف محصولاتشان را با تخفیف های شگفت انگیزی ارائه می نمایند و تا اواخر شب هم باز هستند.

پاییز

با اتمام تابستان و آغاز فصل پاییز شاهد رکودی ناگهانی در تعداد مسافران هستیم. همین موضوع اغلب باعث کاهش قیمت هتل، غذا و اجناس فروشگاه ها می گردد و به همین دلیل برای بعضی افراد، پاییز بهترین زمان سفر به سنگاپور است. اگر اوایل پاییز بیایید می توانید از حراج بزرگ تابستان سنگاپور بهره مند شوید و دست پر و با کلی خرید به خانه برگردید.

  • یکی از مهم ترین رویدادهایی که در فصل پاییز در سنگاپور برگزار می گردد رقابت اتومبیل سواری جایزه بزرگ سنگاپور است. این مسابقه که بخشی از جام قهرمانی فرمول یک به حساب می آید هر سال در فصل پاییز و در راستا خیابان خلیج مارینا برگزار می گردد. بنابراین اگر از کسی که عاشق اتومبیل و مسابقات اتومبیلرانی است بپرسید احتمالا می گوید که پاییز بهترین زمان سفر به سنگاپور است.

زمستان

در ماه فوریه که اغلب خشک ترین ماه سال در سنگاپور است هم معمولا هشت روز باران می بارد. در زمستان اگر به سنگاپور سفر کردید حتما چتر همراه ببرید تا هم در برابر آفتاب و هم باران از شما محافظت کند. همانطور که می دانید در فصل زمستان در مقایسه با تابستان، قیمت تور سنگاپور، بلیط هواپیمای سنگاپور و قیمت هتل و …. به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. از طرفی خلوت تر بودن مقاصد گردشگری هم مزید بر علت می گردد تا بسیاری از مسافران زمستان را برای مسافرت انتخاب نمایند.

مهم ترین رویدادهای فصل زمستان سنگاپور:

  • پیاده روی چینگای که یک راه پیمای خیابانی سالانه است و معمولا در ماه فوریه برگزار می گردد. این جشن رنگارنگ و شاد به مناسبت تولد خدایان چینی برگزار می گردد و برنامه های جانبی مفرحی در این فستیوال برگزار می گردد.
  • زوک اوت (ZoukOut)، بزرگ ترین فستیوال موسیقی و پایکوبی در آسیاست و هرساله اغلب در ماه دسامبر برگزار می گردد. این رستوران همان طور که معین است بسیار شاد و پرجنب و جوش است و مطمئنا باعث لذت بخش تر شدن تجربه سفرتان می گردد.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 429

به "بهترین زمان سفر به سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید