اداره پارک ملی دز تخلیه شد

به گزارش فروشگاه کوچک، رئیس اداره پارک ملی دز گفت: به دلیل آبگرفتگی در اثر بارندگی های 48 ساعت گذشته ساختمان این اداره به همراه تمام تجهیزات تخلیه شد.

اداره پارک ملی دز تخلیه شد

به گزارش مهر، رضا قپانچی پور گفت: با توجه به بارندگی دو روز گذشته و جاری شدن آب های سطحی از صبح امروز اداره پارک ملی دز دچار آبگرفتگی شدید شده و تا حد زیادی زیر آب رفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به این شرایط ساختمان اداره به همراه تجهیزات ضروری توسط نیروهای اداره با استفاده از اسب تخلیه شد و تجهیزات و امکانات با اهمیت نیز جابجا شدند تا خسارات بیش تری به وجود نیاید.

رئیس اداره پارک ملی دز گفت: با توجه به رصد پیش بینی های هواشناسی، خوشبختانه از قبل یک تپه بلند برای گوزن های زرد ایرانی در محدوده پارک جانمایی شد و از این بابت نگرانی برای سلامت حیوانات وجود ندارد.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرراستای حاشیه رودخانه دز از جمله زیستگاه های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.

این پارک ملی همچنین زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در 150 کیلومتر از راستا رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرراستای دنیا نام برده می گردد.

میزان بارندگی در 48 ساعت گذشته در سردشت 90 میلی متر، سطح شهر دزفول 78.3، اداره هواشناسی صفی آباد 57.1 و ماهور برنجی 55 میلی متر بوده است.

از ساعتی پیش دبی رودخانه دز کاهش یافته است. در این راستا روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با صدور اطلاعیه ای کاهش دبی رودخانه دز را موقتی دانست و از شهروندان خواست هنگام استقرار در حاشیه رودخانه دز مراقب باشند.

در این بیانیه آمده است: کاهش آب رودخانه دز بصورت موقتی بوده و جهت امدادرسانی به روستاهای پایین دست می باشد و در ساعات آینده افزایش جریان آب از سرگرفته می گردد لذا همچنان از نزدیک شدن به رودخانه جدا خودداری گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 140

به "اداره پارک ملی دز تخلیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره پارک ملی دز تخلیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید