اعلام لیست جدید قیمت لوازم خانگی

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران، در این اطلاعیه به شروع اجرای طرح نظارت ویژه شبکه فراوری، توزیع و فروش لوازم خانگی از روز چهارشنبه (28 خرداد ماه) و الزام فراوریکنندگان به ثبت قیمت ها در سامانه 124 اشاره و گفته شده که خریداران لوازم خانگی می توانند قبل یا حین خرید کالا، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالاوخدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان به وسیله نشانی www.124old.ir در بخش خوداظهاری بنگاه های مالی با جستجوی برند و مدل کالای مورد نظر خود، از آخرین قیمت های اظهار شده توسط شرکت های فراوریکننده آگاه شوند.

اعلام لیست جدید قیمت لوازم خانگی

همچنین قیمت های مذکور به وسیله منوی مشاهده قیمت خوداظهاری شرکت ها در مرورگر موبایلی سامانه 124 به آدرس 124.ir نیز قابل مشاهده است.

بر اساس این اطلاعیه این امکان برای خریداران محترم وجود دارد که در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی، به وسیله تماس با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه به اپلیکیشن آپ نسبت به ثبت شکایت و پیگیری موضوع اقدام نمایند.

ساعاتی قبل هم رییس سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان گفته که تا به امروز 32 شرکت از 40 شرکت منتخب، برند و قیمت کالاهای لوازم خانگی خود را در سامانه 124 اعلام نمودند و حدود 1500 قلم کالا ثبت قیمت شده است و بیش از 97 درصد کالاهای بازار مربوط به شرکت هایی است که قیمت و برند خود را در سامانه 124 ثبت کردند.

در هفته های گذشته افزایش قیمت لوازم خانگی خبرساز شده و مشاهدات میدانی از بازار نشان می دهد که در امسال لوازم خانگی ایرانی 25 تا 30 درصد و کالاهای خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می گردد تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است.

در نهایت سازمان حمایت مصرف نمایندگان و فراورینمایندگان اعلام نمود که در قیمت های لوازم خانگی بازنگری شده است؛ به طوری که تلویزیون حداکثر 20 درصد و سایر لوازم خانگی حداکثر 25 درصد مجاز به افزایش قیمت نسبت به بهمن سال گذشته هستند و فراورینمایندگان تا انتها روز سه شنبه (27 خرداد ماه) فرصت دارند قیمت های خود را در سامانه 124 درج نمایند که ملاک بازرسی از واحدهای صنفی قرار گیرد.

بر اساس قیمت های ثبت شده در این سامانه، نرخ فریزر 17 فوت فراوری داخل باید بین شش میلیون و 500 هزار تومان تا 11 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت یخچال 17 فوت فراوری داخل بین پنج میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان باشد.

همچنین قیمت اجاق گاز پنج شعله فردار چهار میلیون تا شش میلیون و 600 هزار تومان معین شده است.

محدوده قیمت معین شده برای ماشین لباسشویی شش کیلویی و هفت کیلویی نقره ای ساخت داخل به ترتیب پنج میلیون و 500 هزار تا هفت میلیون تومان و پنج تا 11 میلیون تومان معین شده است.

همچنین قیمت ماشین لباسشویی هفت کیلویی سفید ساخت داخل در بازار باید بین چهار میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون و 500 هزار تومان باشد.

محدوده نرخ معین شده برای تلویزیون LED ساخت داخل 43 اینچ و 55 اینچ به ترتیب سه میلیون و 500 هزار تا هفت میلیون تومان و پنج میلیون و 500 هزار تا 11 میلیون تومان است.

البته مشتریان برای آگاهی از جزئیات قیمت کالای مورد نظر خود به تفکیک برند و جزئیات دیگر می توانند به طبق مراحل یاد شده اقدام نمایند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1156

به "اعلام لیست جدید قیمت لوازم خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام لیست جدید قیمت لوازم خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید