انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان با هدف تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور برنامه ریزی شده که در فاز اول اجرایی در افق 1407 به میزان 250 میلیون مترمکعب توسط وزارت نیرو در حال اجرا است.

انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از چابهار، چهارمین نشست هماهنگی طرح انتقال آب دریای عمان به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی صبح امروز به میزبانی شرکت آب منطقه ای سیستان وبلوچستان در چابهار برگزار گردید.

مدیران عامل شرکت های آب منطقه ای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در این نشست پیشرفت مطالعاتی طرح انتقال آب دریای عمان به استان های خود را آنالیز کردند.

اتابک جعفری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان در ابتدای جلسه گزارشی از وضعیت منابع آبی استان ارائه کرد و طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های شرق کشور را برای سیستان و بلوچستان مفید و ضروری دانست و گفت: طرح انتقال آب دریای عمان می تواند نقشی اساسی در تامین آب شرب استان های شرقی کشور ایفا نماید.

وی اعلام نمود: طرح انتقال آب از دریای عمان با هدف تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور برنامه ریزی شده که در فاز اول اجرایی در افق 1407 به میزان 250 میلیون مترمکعب و در افق 1420 به میزان 750 میلیون مترمکعب توسط وزارت نیرو در حال اجرا است.

حسین امامی، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی در ادامه این جلسه استان حوزه مسئولیتش را دارای تنش و بحران های آبی فراوان اعلام نمود و طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان را دارای مزایای زیادی برای ساکنین خراسان جنوبی خواند.

محمدحسین جعفری، مدیرعامل آب منطقه ای خراسان رضوی نیز که اعتبار اولیه طرح انتقال آب دریای عمان به شرکت تحت مسئولیتش ابلاغ شده، ضمن ارائه ای از سیمای طرح، روندانتخاب مشاور را تبیین کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 517

به "انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از دریای عمان برای تامین آب شرب 3 استان شرقی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید