محصص: عمان توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: سرپرست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال معتقد است، تیم ملی فوتبال عمان با راهنمایی مربی فرانسوی خود توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد.

محصص: عمان توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، مرتضی محصص در خصوص قرعه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 گفت: تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش روی خود کار چندان سختی ندارد. اگر بخواهیم حریفان ایران را به میزان بازی سختی که باید مقابل شان انجام دهیم، ارزیابی کنیم عمان اولین حریف سرسخت ایران محسوب می گردد. اگر این تیم آمادگی خوبی داشته باشد بدون تردید توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد. تیم عمان با سرمربیگری پل لی گوئن که یکی از برترین مربیان فرانسه است تمرینات خود را پیگیری نموده و به مصاف حریفانش می رود.

وی اضافه نمود: تیم عمان تدارکات خوبی را برای بازیکنان در نظر می گیرد. این تیم هفته گذشته در یک دیدار محبت آمیز به مصاف استرالیا رفت و این دیدار را باخت اما نکته ای که برای سرمربی عمانی ها مهم است ارزیابی و محک جدی بازیکنانش است. هر چند که این تیم در جام ملت های 2015 آسیا به غیر از دیدار برابر کویت، تمام بازی های خود را واگذار کرد اما بازی خوبی را برابر تیم الجزایر انجام داد. تیمی که در رقابت های جام جهانی مقابل آلمان بسیار پر قدرت ظاهر شد.

این کارشناس فوتبال ایران خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم بازیکنان شاخص در تیم ملی عمان را ارزیابی کنیم، این تیم دروازه بان بسیار خوبی دارد که اکنون در تیم بولتون انگلیس بازی می نماید. علی الحبسی بازیساز بسیار خوبی است و یکی از نقاط قوت تیم عمان محسوب می گردد. 16 مهر 94 و 10 فروردین 95 ما با تیم عمان بازی داریم و معتقدم فاصله زمانی شش ماهه به تیم ملی و کادر فنی یاری می نماید تا عمان را ارزیابی نمایند و مورد بررسی قرار دهد. همانطور که در بالا اشاره کردم تیم عمان همواره خطرناک ظاهر می گردد. در بازی های آسیایی تایلند و در زمان سرمربیگری منصور پورحیدری ما یکبار بازی را به عمان واگذار کردیم اما در مسابقات بعدی این تیم را شکست دادیم. بدون شک عمان تیم خوبی است و در حال پیشرفت. ما نباید بازیکنان عمان را دست کم بگیریم.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در ادامه درباره تیم ملی هند گفت: فوتبال هند با مربیان هلندی کار نموده و طرز تفکر بازیکنان این تیم مانند بازیکنانی که در هلند هستند در حال تغییر است. این تیم با سرمربیگری استفان کونسانتین که اصلیتی قبرسی دارد، خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت ها آسیا آماده می نماید. این تیم بازیکنان شاخصی ندارد و یک تیم معمولی به حساب می آید اما اگر از موقعیت های خود به خوبی استفاده کند، می تواند برای مان خطرناک باشد.

محصص با اشاره به شرایط تیم ترکمنستان توضیح داد: در گذشته سرمربی تیم ملی ترکمنستان قربان بردیف که در گذشته مربی سردار آزمون نیز بود، راهنمایی این تیم را بر عهده داشت. این تیم بدون شک از نظم و انضباط بالایی برخوردار است. تیم های ترکمنستان، ازبکستان، تاجیستان و قرقیزستان بدون شک با توجه به شرایطی که در شوروی سابق حاکم بود از نظم و انضباط تیمی بالایی بهره می برند و از لحاظ قدرت بدنی با ما برابر هستند. این تیم بازیکن شاخصی در اروپا ندارد.

وی همچنین به تشریح شرایط تیم گوام پرداخت و گفت: سرمربی این تیم گری وایت است. با وی در دوره آموزشی که به میزبانی ژاپن برگزار گردید، آشنا شدم. تیم گوام تیم مطرحی نیست اما باید مقابل تیم هایی که استیل بازی شان به آمریکای جنوبی شباهت دارد، هوشیار باشیم.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره روند آماده سازی تیم ملی تا رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت ها آسیا گفت: باید امیدوار باشیم که کی روش در ایران بماند و در صورت ماندن به صورت کامل حمایت گردد. باید انتظارات کی روش را برآورده کنیم تا قوی تر از سال های گذشته به مصاف حریفان خود برویم و با تدارکات بسیار خوب، فوتبال زیبایی را به نمایش بگذاریم. بدون شک هر تیمی برای حضور در جام جهانی و یا جام ملت های آسیا پر قدرت تر ظاهر می گردد. تیم ایران نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

وی در سرانجام درباره جوانگرایی در تیم ملی فوتبال گفت: به عقیده من در این مرحله از بازی ها می توان به بازیکنان ذخیره و یا جوان تر میدان داد اما کادر فنی هر تیمی مختار است که درباره بازی دادن به بازیکنان تصمیم بگیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 349

به "محصص: عمان توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصص: عمان توانایی شکست تیم های بزرگ آسیا را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید