اپل با مدل های نو مک بوک می خواهد نمایشگر mini، LED را همه گیر کند

به گزارش فروشگاه کوچک، مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در تازهترین گزارش خود نوشته که اپل با استفاده از نمایشگر mini-LED در مدل های تازه مک بوک می خواهد کل صنعت را به سمت استفاده از این فناوری سوق دهد.

اپل با مدل های نو مک بوک می خواهد نمایشگر mini، LED را همه گیر کند

مانند آیپد پرو 12.9 اینچی، گزارش ها از بهره گیری نسل تازه مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو از نمایشگر mini-LED خبر می دهند. آقای کو بر این باور است که مک بوک ها نسبت به آیپدها نقش مهم تری برای همه گیری نمایشگر mini-LED ایفا خواهند کرد. آمار فروش مک بوک ها طی چند سال گذشته رشد چندانی نداشته ولی گفته می گردد طی سال 2021 و 2022 فروش این لپ تاپ ها به لطف پنل های mini-LED، چیپست اختصاصی و طراحی های تازه حدود 20 درصد یا بیشتر افزایش پیدا می نماید.

گفته می گردد مدل های تازه مک بوک پرو که امسال راهی بازار می شوند، از نسل تازه چیپست اختصاصی اپل بهره می برند، فاقد تاچ بار هستند و ضمناً باید انتظار بازگشت پورت مگ سیف را هم داشته باشیم. بعلاوه باید به وجود پورت HDMI و درگاه کارت SD هم اشاره کنیم.

در گزارش آقای کو آمده که اپل در حال حاضر به طور جدی در پی دومین تأمین نماینده اجزای کلیدی mini-LED است و اگر لپ تاپ های مبتنی بر این فناوری بازخورد مثبتی دریافت نمایند، دیگر سازندگان لپ تاپ ها و تأمین نمایندگان آن ها هم به ناچار به سمت پذیرش این فناوری سوق داده می شوند.

بعلاوه اپل در حال ساخت مدل باریک تر و سبک تر مک بوک ایر است که نسبت به مدل فعلی از حاشیه های باریک تری بهره می برند. طبق شایعه های مطرح شده، این لپ تاپ از نمایشگر 13 اینچی mini-LED بهره می برد. بعلاوه اپل مشغول کار بر روی فناوری micro-LED است تا در آینده از نمایشگرهای مبتنی بر آن استفاده کند.

اگرچه نام این دو فناوری نسبتا مشابه هستند، اما تفاوت های کلیدی بین آن ها وجود دارد. نمایشگرهای mini-LED مانند تمام نمایشگرهای LED از نور پس زمینه استفاده می نماید ولی تعداد LED های پس زمینه به حدی زیاد است که کیفیت بسیار بهتری را به ارمغان می آورد. از طرف دیگر، micro-LED مانند نمایشگرهای اولد عمل می نماید و هر کدام از پیکسل ها به طور جداگانه خاموش و روشن می شوند.

اگرچه اپل در حال توسعه نمایشگرهای micro-LED است، اما به علت هزینه های بالای ساخت فعلا از mini-LED برای محصولات خود استفاده می نماید. گفته می گردد هزینه های micro-LED تا سال 2023 و 2024 کاهش پیدا می نماید و احتمالا در این محدوده زمانی شاهد استفاده از این فناوری در بعضی محصولات اپل خواهیم بود.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1840

به "اپل با مدل های نو مک بوک می خواهد نمایشگر mini، LED را همه گیر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل با مدل های نو مک بوک می خواهد نمایشگر mini، LED را همه گیر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید