این مرد بارها به خوابتان آمده است...

به گزارش فروشگاه کوچک، دنیا عجایب: هرشب در سرتاسر دنیا، هزاران نفر این چهره را در خواب می بینند

این مرد بارها به خوابتان آمده است...

شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر شما یا یکی از نزدیکان تان چهره این مرد را در خواب دیده باشید، شما هم جزء هزاران نفری هستید که در سرتاسر دنیا از ایران گرفته تا آمریکا و... این مرد را در رویاهایشان مشاهده نموده اند!

این ماجرا آنقدر جالب و همه گیر بود که حتی سایتی هم با اسم این مرد راه اندازی شد و تمام افرادی که تجربه تماشا این فرد را داشته اند به بحث و اظهار نظر درمورد خواب و رویاهایشان در خصوص این آقای مرموز پرداخته اند.

تاریخچه

تمامی این ماجراها از ژانویه سال 2006 در نیویورک آغاز شد؛ زمانی که بیمار یک روانپزشک ادعا کرد مردی را بارها در رویاهایش می بیند و با او صحبت می نماید. این زن می گوید که حتی یک بار هم این فرد را در زندگی واقعی دیدار ننموده است اما بارها او را در خواب دیده است.

پس از صحبت های این خانم، تصویر مرد ترسیم می گردد و برروی میزکار روانپزشک باقی می ماند تا اینکه بیمار دیگری می آید و با تماشا این عکس ادعا می نماید که این مرد را بارها در خواب دیده است.

با این اتفاقات روانپزشک تصویر این مرد را برای تعدادی از همکارانش ارسال می نماید و پس از گذشت چند ماه، چهار بیمار دیگر هم می گویند که این مرد را بارها در خواب دیده اند!

از ژانویه سال 2006 تا کنون حداقل 2000 نفر از شهرهای مختلف از جمله لس آنجلس، پکن، بارسلون، پاریس، مسکو و تهران و... اعلام نموده اند که این مرد را دیده اند.

افراد اعلام نموده اند که این مرد در خواب با آنها پرواز می نماید، پس از یک روز سخت کاری به آنها آرامش می دهد و حتی با آنها غذا می خورد.

اما واقعا چه چیزی باعث چنین اتفاقی می گردد؟

تئوری های مختلفی مطرح شده است تا حضور مکرر این مرد رو در خواب افراد مختلف شرح دهند. 3 تئوری زیر مهمترین این تئوری ها شناخته شدند :

تئوری اولیه

با توجه به نظریه روانکاوی یونگ، این مرد یک تصویر کهن متعلق به ضمیر ناخودآگاه جمعی است که می تواند در مواقع سختی (رشد عاطفی، تغییرات دراماتیک در زندگی ما، شرایط استرس زا و غیره) به خصوص در افراد احساساتی به این شکل نمود پیدا کند.

تئوری ماورای رویا

این نظریه، جالب ترین و یکی از تاثیرگذارترین تئوری هایی است که تا به حال مطرح شده، اما دارای پایین ترین اعتبار علمی هست. بر اساس این نظریه این مرد یک فرد واقعی است، کسی که مهارت های خاص روانی دارد و توانایی ورود به خواب افراد را دارا می باشد!

بعضی معتقدند که در زندگی واقعی، این مرد همان شکلی ست که در خواب ظاهر می گردد. بعضی دیگر فکر می نمایند وجهه او بایستی کاملا متفاوت باشد.

اما بعضی از این افراد چنین می پندارند که پشت سر این مرد یک طرح شست و شوی ذهنی پیشرفته از سوی شرکت های مرموز و عظیم وجود دارد.

تئوری تقلید رویا

این یک تئوری علمی جامعه شناختی است که ادعا می نماید این پدیده بطور معمولی بوجود آمده است ولی به تدریج به وسیله تقلید توسعه پیدا نموده است. در واقع زمانی که مردم به این پدیده پی بردند و مدام راجع به آن فکر کردند و به مصاحبه پرداختند، عمیقا تحت تأثیر قرار گرفتند و همین باعث شد که آغاز به تماشا این مرد در خواب نمایند.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1833

به "این مرد بارها به خوابتان آمده است..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مرد بارها به خوابتان آمده است..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید