بارسلون میدان جنگ پلیس و جدایی طلبان کاتالونیا

به گزارش فروشگاه کوچک، درگیری ها میان پلیس و جدایی طلبان کاتالونیا در اعتراضات هزاران نفری شامگاه شنبه، بخشی از مرکز بارسلون را به میدان جنگ تبدیل کرد؛ این روز دیگری از اعتراضات حامیان استقلال بود که به خشونت کشیده شد.

بارسلون میدان جنگ پلیس و جدایی طلبان کاتالونیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه افسران پلیس کاتالونیا یک سری از معترضان سرشناس را که اکثر جوان و ماسک پوش بودند متهم کردند، اعتراضات به خشونت کشیده شد. معترضان در این تجمع ها مواد آتش زا پرتاب کردند و دست کم شش تن بابت جراحت بستری شدند و همچنین موانع پلیس به آتش کشیده شد. معترضان مقابل مقر پلیس اسپانیا تجمع کرده بودند.

این بن بست خشونت بار در مرکز این شهر توریستی نشانه ای از رشد عناصر تندرو و میانه رو درون این جنبش استقلال طلب منطقه است. متفرق شدن معترضان از خیابان های این شهر چندین ساعت زمان برد. بارسلون از 14 اکتبر با اعتراضات روزانه جدایی طلبان روبرو شده است.

در آن زمان دیوان عالی اسپانیا 9 تن از سیاستمداران و فعالان را بابت ایفای نقش در استقلال ناکام در سال 2017 به 13 سال حبس محکوم کرد. این محکومیت با خشم گسترده در این منطقه روبرو شد و موج های آن به کل طیف سیاسی اسپانیا رسید. اعتراضات روز شنبه اولین موردی نبود که با خشونت همراه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 592

به "بارسلون میدان جنگ پلیس و جدایی طلبان کاتالونیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلون میدان جنگ پلیس و جدایی طلبان کاتالونیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید