بازسازی اماکن قدیمی

به گزارش فروشگاه کوچک، بازسازی اماکن قدیمی:

برخی از اماکن ، ارزش زمینی که بر روی آن ها ساخته شده اند را ندارند که به این علت در برخی از مواقع این مساله نتیجه ویرانی های گسترده در اثر آتش سوزی ، سیل یا دیگر شرایط خاص خواهد بود.

بازسازی اماکن قدیمی

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در موارد دیگر این خانواده ها می باشند که احتیاج به فضای عظیم تری دارند و یا اینکه از ویژگی های دوست داشتنی منزل قدیمی خود که در هنگام خرید جذاب بوده خسته شده اند. خصوصیاتی همانند پله های جیر جیر کننده ، اتاق های کوچک با شکل عجیب و …

هنگامی که با این مساله روبرو می شوند که منزل آن ها دیگر قابل سکونت نمی باشد ، بلافاصله دو راه چاره به ذهن آن ها می رسد : نقل مکان و یا بازسازی ساختمان.

گزینه دوم که معمولا انتخاب بهتری است ، بازسازی ساختمان از پایه خواهد بود. با توجه به صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه ای که از ساخت و ساز می باشد ، گزینه دوم بهترین حالت ممکن خواهد بود.

اگر بازسازی ساختمان قدیمی را در همان مکان قبلی انجام دهید به خانواده خود این اجازه را خواهید داد که در حین لذت بردن از منزل جدید که با احتیاجهای متغیر شما همخوانی دارد ، در مکانی که دوست دارند باقی بمانند.

اگر خانواده ای از محل زندگی خود راضی باشد و به آن محیط وابستگی های فراوانی داشته باشد ، نقل مکان گزینه پر طرفداری نخواهد بود.

پیدا نمودن منزلی جدید با قیمت مناسب به طوری که فرزندان شما مجبور به تعویض مدرسه نباشند ، تا پارک محلی یا مرکز شهر فاصله کوتاهی باشد و زمان رفت و آمد به محل کار کوتاه باشد ، اگر غیرممکن نباشد بسیار سخت خواهد بود.

بازسازی منازل قدیمی شاید در ابتدا به نظر خوشایند بیاید ، ولی محدودیت های خودش را دارد. عظیم ترین مزیت آن این است که به شما اجازه خواهد داد تا در محله ای که دوست دارید بمانید.

از عظیم ترین معایب آن هم می توان به هزینه هنگفت و همچنین زمانبندی های مبهم ساخت و ساز اشاره کرد. حتی با برنامه ریزی های محافظه کارانه هم گزینه ای پر هزینه ای می باشد.

افرادی که دست به این کار می زنند معمولا از کارهایی که باید جهت کاهش هزینه انجام می دادند پشیمان هستند و به این فکر می کنن که شاید خرید خانه ای شبیه به خانه رویاهایشان گزینه به صرفه تری بوده است.

تقریبا تمامی پروژه های بازسازی ساختمان های قدیمی بیش از زمان تخمین زده شده طول می کشند. شاید خانواده ها بتوانند در مکانی که این کار انجام می شود بمانند ، ولی در پروژه های لوکس و پر هزینه افراد مجبور می شوند هفته ها و یا حتی ماه ها به مکان دیگری نقل مکان کنند.

پس به غیر از هزینه های واقعی این کار ، خانواده ها باید هزینه نقل مکان موقتی و دیگر دردسرها را هم در نظر بگیرند.

بازسازی ساختمان قدیمی

مزایای بازسازی ساختمان قدیمی:

1- مصرف بسیار کمتر مصالح ساختمانی نسبت به ساخت

2- احتیاج به نیروی انسانی کمتر

3- احتیاج به زمان کمتر جهت اتمام پروژه

4- امکان تغییرات داخلی فراوان در ساختمان

5- افزایش عمر مفید ساختمان بین 10 الی 20 سال

6- افزایش ارزش ملکی ساختمان

معایب بازسازی ساختمان قدیمی:

1- محدودیت اجرای تغییرات در شکل کلی ساختمان

2- محدودیت در اجرای تغییر نوع معماری ساختمان

ضرورت بازسازی اماکن قدیمی:

در ایران انواع سازه های متفاوتی همانند آپارتمان ، برج های بلند ، سازه های ویژه مانند برج میلاد ، اماکن تاریخی و همچنین منازل معمولی زمینی وجود دارند که تمامی این بناها و ساختمان ها ، یک ویژگی مشترک دارند و آن هم این است که با گذر زمان کهنه و فرسوده خواهند شد که به سرانجام عمر مفید خود نزدیکتر می شوند.

البته این عمر مفید برای ساختمان هایی که امروزه در کشور ما در حال ساخت هستند بسیار کمتر از سازه ها و بناهای تاریخی می باشد.

به طور میانگین عمر مفید برج ها و سازه های آپارتمانی و همچنین منازل در ایران بین 50 الی 60 سال خواهد بود که این مقدار با توجه به کیفیت مصالح ، روش معماری ، بازه انجام تعمیرات می تواند افزایش و یا کاهش داشته باشد.

از نظر مالی و زمانی ، بازسازی و نوسازی ساختمان های فرسوده و قدیمی بسیار مالی تر و عاقلانه تر از ساخت یک ساختمان جدید خواهد بود.

زمان بازسازی اماکن قدیمی:

برای اشخاصی که مزایا و معایب بازسازی ساختمان های قدیمی را مقایسه می کنند ، زمان فاکتور بسیار مهمی به حساب می آید.

صاحب خانه هایی که به طور فصلی از منزل خود استفاده می کنند به طور حتم دوست ندارند از زمان تعطیلات و مسافرت آن ها کاسته شود.

ساخت و ساز مقیاسی در کمترین زمان ممکن مورد احتیاج جهت ساخت و ساز سنتی ، بهترین نتیجه را ارائه خواهد داد تا این پروژه به صورت کامل در بین فصول انجام شود.

صاحبان خانه های ساحلی می توانند پروژه خود را پس از روز کارگر برنامه ریزی کنند و مطمئن باشند که تا فصل تعطیلات تابستانی بر خواهند گشت.

عاشقان فصل زمستان هم می توانند تخریب را برای آخر فصل برنامه ریزی کنند و به محض باز شدن شکوفه ها برگردند. بازسازی منازل قدیمی امکاناتی همانند سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی به همراه خواهد داشت که منزل را در تمام فصول به مقصدی دلپذیر تبدیل می کند.

منبع: رویا مال
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1041

به "بازسازی اماکن قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی اماکن قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید