بن بست ماری کینگ: ببینید، بترسید!

به گزارش فروشگاه کوچک، بن بست ماری کینگ (Mary Kings Close)

در گذشته های دور تا به امروز وقتی که به تاریخ نگاه می کنیم و در اعماق آن جستجو می کنیم، می فهمیم که همیشه پدیده های مختلفی زندگی انسان ها را تهدید می کرده اند، در دوره ای از تاریخ جنگ، در دوره ای بیماری و در دوره های از زمانه هم هر دو. جدای از جنگ، بیماری یکی از عواملی بوده که در طول زمان انسان های زیادی را به کام مرگ فرستاده است و در زمان های گذشته، این موضوع قربانیان بسیار بیشتری هم می گرفت چرا که پیشرفت پزشکی مانند امروز نبود. یکی از این بیماری های ترسناک که خوشبختانه ریشه کن شده است، طاعون بوده است. بیماری ای که به خاطر واگیردار بودنش بسیار وحشتناک بود و گاهی کل جمعیت یک شهر را به مرز نابودی می کشانده است. در کشور اسکاتلند و در شهر ادینبورگ مرکزی وجود دارد که در آن مبتلایان به این مرض هولناک نگهداری می شده اند، جایی به نام بن بست ماری کینگ. همراه خبرنگاران باشید تا با این مکان ترسناک که امروزه صدها بلکه هزاران گردشگر ماجراجو را به دیدن خود می کشاند بیشتر آشنا شویم:

بن بست ماری کینگ: ببینید، بترسید!

کمی از بیماری طاعون بیشتر بدانید

قبل از بازدید از هر جایی بهتر است کمی اطلاعات در مورد آن داشته باشد تا بتوانید با دید بهتری از آن دیدن کنید، در مورد بن بست ماری کینگ هم از آنجا که نام این بن بست با بیماری طاعون پیوند خورده، بد نیست کمی در مورد این بیماری بیشتر بدانید.

طاعون نوعی بیماری واگیردار است که عوامل حیوانی دارد. باکتری این بیماری، در محیط های خونی فورا رشد می کند و در گذشته افراد زیادی را درگیر و کشته است. این بیماری به میزان ای کشنده است که فردی که به آن مبتلا می شده است، ظرف مدت 36 ساعت کشته می شده است.

بن بست ماری کینگ در کشور اسکاتلند و در قلب شهر ادینبورگ قرار گرفته است و در زمان گذشته مرکزی برای مبتلایان به این بیماری بوده است. از آنجا که بیماری طاعون واگیر دار بود، مردمی که سالم بودند مجبور بودند تا از ورود شهروندان طاعونی به نقاط شهر جلوگیری کنند، بنابراین چند خیابان و کوچه بن بست و مسدود شد، خیابان هایی که بن بست ماری کینگ نام دارند. افراد بیماری که در این خیابان ها بودند مجبور بودند تا در تنهایی و تاریکی و گرسنگی از طاعون بمیرند…

با گذشت این همه سال حتی هنوز هم که به این منطقه در ادینبورگ می روید می توانید بوی مرگ و زجر را به خوبی حس کنید. وقتی در بن بست ماری کینگ قدم می زنید می توانید آثار آتش سوزی را به خوبی ببینید و دلیل آن هم این است که در گذشته بسیاری بر این باور بودند که حتی بعد از مرگ، افرادی که در اثر طاعون کشته می شوند، این بیماری باز هم می تواند دامن افراد سالم را بگیرد و بنابراین جسدهای آن ها سوزانده می شده است تا هیچ اثری از آن ها بر جای نماند.

امروزه بن بست ماری کینگ یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ادینبورگ محسوب می شود و شما هم می توانید در سفر به اسکاتلند با خیال راحت از آن دیدن کنید چرا که از سال 2003 تا حالا، هیچ اتفاق یا مسئله ای در آن گزارش نشده است.

چرا به این بن بست ماری کینگ می گویند؟

شاید برایتان مجذوب کننده باشد دانستن این موضوع که چرا نام ماری کینگ را روی آن گذاشته اند. ماری کینگ نام خانمی در شهر ادینبورگ بود که در حدود سال 1630 در آن شهر زندگی می کرد. این خانم که زندگی موفقی داشت، بسیار سعی کرد تا افراد طاعون زده را نجات دهد و به شدت به فکر نجات آنها بود و به همین دلیل نام این منطقه را بن بست ماری کینگ گذاشته اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2070

به "بن بست ماری کینگ: ببینید، بترسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست ماری کینگ: ببینید، بترسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید