فراوری شیشه های نانویی ایرانی برای استفاده در هواپیماهای داخل کشور

به گزارش فروشگاه کوچک، محققان ایرانی اقدام به فراوری شیشه های نانویی برای استفاده در هواپیماهای داخلی کردند.

فراوری شیشه های نانویی ایرانی برای استفاده در هواپیماهای داخل کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یک شرکت ایرانی پیروز به ارائه قطعات و شیشه های اپتیکی صنعت هوایی شده است، یکی از مسائل موجود در هواپیماهای تجاری، فراوری و تامین شیشه های هواپیما در بخش کابین خلبان و کابین مسافر است. این شیشه ها به دلیل طراحی پیچیده و پوشش های نانومتری تاکنون تنها توسط 5 کشور در جهان فراوری می شوند.

محمد حسین شیخ صراف، کارشناس طراحی شیشه هواپیما در این شرکت می گوید: بیش از یک دهه تجربه در طراحی و ساخت شیشه های نانویی هواپیما داریم به طوری که در حال حاضر شیشه های گرم شونده و سردشونده هواپیما فراوری می گردد. معمولا شیشه های جلویی هواپیما احتیاج به شیشه های گرم شونده با قابلیت یخ زدایی دارد در حالی که شیشه های کناری سردشونده هستند. هرقدر هواپیما در ارتفاع بالاتر و سرعت بیشتر حرکت کند احتیاج به شیشه های گرم شونده قوی تر است.

شیخ صراف می افزاید: در حال حاضر برای بیشتر هواپیماهای موجود در کشور شیشه گرم شونده و سرد شونده فراوری می کنیم، شیشه هایی که روی آنها نانوپوشش به ضخامت 100 تا 500 نانومتر قرار گرفته است. طی سال های گذشته برای بیشتر هواپیماها موجود در کشور شیشه تهیه نموده ایم به طوری که 30 شیشه برای هواپیماهای C130، 50 شیشه برای بوئینگ 707، 100 شیشه برای فوکر 50 و فوکر 27، 40 شیشه برای فوکر 100 فراوری نموده ایم و در حال حاضر روی ساخت شیشه برای هواپیماهای ایرباس کار می کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 544

به "فراوری شیشه های نانویی ایرانی برای استفاده در هواپیماهای داخل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری شیشه های نانویی ایرانی برای استفاده در هواپیماهای داخل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید