جدیدترین خبرها در خصوص ویزای PGWP

به گزارش فروشگاه کوچک، اداره مهاجرت کانادا به تازگی سیاست نو خود را در خصوص ویزای کاری کانادا اعلام نموده است؛ بر مبنای این سیاست افرادی که از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند و ویزای PGWP آنها رو به انقضاست می توانند درخواست ویزای کار باز نو بدهند. این ویزاهای کاری تا 18 ماه اعتبار خواهند داشت.

جدیدترین خبرها در خصوص ویزای PGWP

ویزای کاری مزبور دانشجویان سابق کانادا را قادر می سازد تا در کانادا بمانند و در پی کار بگردند. بر خلاف ویزاهای کاری مختص کارفرما (که دارنده ویزا تنها برای کارفرمایی مشخص می تواند کار کند) ویزاهای کاری باز می توانند برای هر کارفرمایی که مایل هستند کار نمایند.

برای درخواست ویزای کاری باز طبق این سیاست نو دانشجویان باید واجد شرایط زیر باشند:

  • دارای PGWP باشند که روز 30 ژانویه 2020 یا بعد از آن منقضی شده و یا دارای PGWP باشند که ظرف مدت 4 ماه یا کمتر از تازیخ درخواست منقضی خواهد شد؛
  • در کانادا حاضر باشند؛
  • شرایط اقامت موقت آنها معتبر باشد و یا برای تمدید شرایط خود درخواست دهند؛
  • دارای پاسپورت معتبر باشند.

درخواست ها از 29 ژانویه 2021 تا 27 جولای 2021 دریافت خواهند شد.

لازم به ذکر است اداره مهاجرت کانادا ویزای PGWP (ویزای کار پس از تحصیل) را به دانشجویان بین المللی می دهد تا آنها را به عنوان کارگر ماهر نگه دارد. دانشجویان بین المللی که از یکی از موسسات آموزشی موسوم به DLI فارغ التحصیل شده اند می توانند ویزای PGWP را تا سقف سه سال داشته باشند.

دریافت ویزای PGWP به دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا فرصتی فراهم می نماید تا در کانادا در پی کار بگردند و با کار کردن برای هر کارفرمایی که دوست دارند سابقه کار کسب نمایند. تمام سال هایی که در کانادا کار نموده اند در درخواست مهاجرت به کانادا محاسبه خواهند شد.

برنامه های مهاجرتی اسکیلد ورکر بر تحصیلات و سابقه کار کسب شده در کانادا تاکید زیادی دارند. اکسپرس انتری، برنامه تجربه کبکی و برنامه مهاجرت استانی و سایر مسیرهای مهاجرتی بر سابقه کار داخل کانادا تاکید زیادی دارند. متقاضیان اکسپرس انتری به خاطظر سابقه کار و تحصیل داخل کانادا امتیاز اضافه ای در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS کسب می نمایند.

سابقه کار کانادایی و جذب بازار کار کانادا شدن برای دانشجویانی که هیچ سابقه کاری ندارند برای اخذ اقامت دائم کانادا به وسیله برنامه های مهاجرتی مختلف اغلب عامل مشخص نماینده ای است.دانشجویان سابق کانادا که می خواهند اقامت دائم کانادا بگیرند می توانند روی ویزای PGWP برای رسیدن به این مقصود حساب نمایند.

ویزای PGWP مدت زمان مشخصی دارد و نمی توان آن را تمدید کرد و این بدین معناست که افرادی که ویزای PGWP دارند وقت محدودی برای بهره بردن از مزایای آن دارند. همه گیری کرونا به ضرر دانشجویان بین المللی که اخیرا از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شده اند تمام شده است چرا که بازار کار کانادا تحت تاثیر کرونا آب رفته است.

تعداد قابل ملاحظه ای از دانشجویان بیم المللی نتوانسته اند در این مدت کار پیدا نمایند، یا تعدیل نیرو شده اند و یا ساعات کاری شان کم شده است. دولت کانادا امیدوار است با این سیاست نو دانشجویان بین المللی بتوانند بر مسائل فایق بیایند. سیاست نو در خصوص ویزای کار کانادا تازه ترین اقدام کانادا طی ماه های اخیر در راستای بر طرف کردن مسائلی است که کاهش دانشجویان بین المللی ایجاد نموده است.

اداره مهاجرت کانادا طی یک سال اخیر چندین بار اعلام نموده است که تاکید زیادی بر حفظ و نگه داشتن دانشجویان بین المللی که به قصد تحصیل به کانادا آمده اند دارد. دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادا بخش مهمی از ذخیره کارگران و کارمندان ماهر کانادا را تشکیل می دهند؛ آنها نیازهای بازار کار را در زمینه هایی نظیر تکنولوژی و سلامت بر طرف و موفقیت اجتماعی و مالی کانادا را در آینده ضمین می نمایند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2002

به "جدیدترین خبرها در خصوص ویزای PGWP" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین خبرها در خصوص ویزای PGWP"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید