جدیدترین هک واتس اپ؛ سرقت پیامک های گوشی

به گزارش فروشگاه کوچک، ساده ترین راه برای حفاظت از خود در مقابل چنین مسئله ای، این است که کد شش رقمی را ارسال نکنید. بدون کد، ابزار امنیتی واتس اپ، مانع ورود و دسترسی افراد به حساب شما می گردد.

جدیدترین هک واتس اپ؛ سرقت پیامک های گوشی

نوعی از هک خطرناک واتس اپ، ممکن است امکان دسترسی به تمامی پیغامک های کاربران را فراهم کند و پس از آن، از حساب هک شده، برای سرقت مکالمه های خصوصی دیگران استفاده کند.

این حمله به هکر ها اجازه می دهد تا در قالب یک دوست ظاهر شده و به حساب فرد دسترسی پیدا نمایند. اگر حساب به این روش از دست برود، هکر می تواند از آن برای حمله به افراد دیگر استفاده کند؛ به این معنی که هدف حمله قرار دریافت با این روش، نه تن ها به خود شما آسیب می زند، بلکه دیگر افرادی که اطلاعاتشان در میان شماره های ثبت شده شما است نیز، در معرض خطر قرار می گیرند.

این روش از یک روش ساده، ولی قدرتمند برای دسترسی به حساب های مختلف استفاده می نماید. حفاظت در مقابل آن، اما نسبتا ساده است: هرگز کد تاییدنماینده ای را که واتس اپ برایتان می فرستد، به کسی ندهید که کوشش می نماید وارد حساب شما گردد. همچنین می توانید برای اطمینان کامل، روش دو مرحله ای را برای حساب خود تعریف کنید.

هک زمانی شروع می گردد که مهاجم به یک حساب واتس اپی ای دسترسی پیدا می نماید، که شما را در فهرست مخاطبان خود دارد. هکر سپس برای شما پیغام هایی می فرستد که شبیه پیغام های آن فرد است. از این رو، ممکن است این پیغام ها برای شما عادی جلوه کند.

تقریبا همزمان، ممکن است پیغامکی نیز، حاوی یک کد شش رقمی دریافت کنید که در آن واتس اپ از شما می خواهد هر زمانی که می خواهید برای ایجاد تغییرات در حساب وارد شوید، آن را وارد کنید. این به هکر یاری می نماید، مخفیانه تمامی افرادی که در فهرست اولیه تماس های فرد قرار دارند را به یک حساب کاری واتس اپی منتقل کند.

سپس دو بخش حمله به هم می پیوندند: فردی که وانمود می نماید دوست شما است پیشنهاد خواهد نمود که کد شش رقمی را برای حساب اشتباهی ارسال کنید، و از شما می خواهد تا با ارسال دوباره کد به او یاری کنید.

اگر چنین کنید، حمله پیروز می گردد، چرا که فرد به حساب شما دسترسی پیدا می نماید، و شما آن را از دست می دهید. در این زمان، حساب شما به کانال دیگری برای هکر تبدیل می گردد تا به حساب های بیشتری دسترسی یابد، و دوستان شما پیغامک هایی دریافت خواهند کرد که به نظر می رسد از سوی شما ارسال شده است.

ساده ترین راه برای حفاظت از خود در مقابل چنین مسئله ای، این است که کد شش رقمی را ارسال نکنید. بدون کد، ابزار امنیتی واتس اپ، مانع ورود و دسترسی افراد به حساب شما می گردد.

توصیه شده که هرگز و تحت هیچ شرایطی کد امنیتی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید. اما با در نظر دریافت این که پیغامک دریافتی در ظاهر از سوی یک دوست ارسال شده، ماهیت این هک طوری است که ممکن است به آن شک نکنید.

حملات دیگر در گذشته کوشش نموده اند تا همین کار را انجام دهند، اما پیغامکی که درخواست کد می نماید، معمولا از سوی کسی ارسال می گردد که وانمود می نماید عضوی از تیم پشتیبانی واتس اپ است. آنچه که این روش را به طور بالقوه بسیار خطرناک می نماید این است که پیغامک ممکن است به نظر برسد از سوی یک دوست ارسال شده است.

اما چنین درخواستی هرگز یک درخواست مشروع نیست: کاربران نمی توانند کد را به شماره اشتباه بفرستند، و اگر چنین نمایند ممکن است درخواست ارسال دوباره آن را بدهند؛ بنابراین هر وقت کسی از شما تقاضای کد کرد، به نفع شماست که آن را رد کنید، و بعد گام های لازم را بردارید تا آنچه را که به نظر کوشش برای هک حسابتان می رسد، گزارش کنید.

همچنین توصیه می گردد روش دو مرحله ای تایید حساب را فعال کنید. این روش حفاظت مضاعفی را برای حساب شما فراهم می آورد.

این روش حساب های دارای کد شش رقمی را قفل می نماید؛ کدی که فقط شما به آن دسترسی دارید، و به غیر از کدی است که در قالب پیغامک، به شماره تلفن شما ارسال می گردد و بدون آن، هیچ کس نمی تواند وارد حساب شما گردد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1428

به "جدیدترین هک واتس اپ؛ سرقت پیامک های گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین هک واتس اپ؛ سرقت پیامک های گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید