جزئیات و نحوه پرداخت به جامانده سود سهام عدالت از دیشب

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس سازمان بورس گفت: پرداخت به جامانده سود سهام عدالت از دیشب آغاز شده و تا سرانجام امروز به همه حساب هایی که قبلا هم سود به آن پرداخت شد واریز می گردد.

جزئیات و نحوه پرداخت به جامانده سود سهام عدالت از دیشب

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، محمد علی دهقان دهنوی با اشاره به پرداخت 50 درصد سود سهام عدالت در اسفند ماه سال گذشته که مربوط به عملکرد 36 شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت در سال 98 بود، گفت: پرداخت سود شرکت ها به این ترتیب است که بعد از برگزاری مجمع شرکت، سود معین می گردد و تا 8 ماه بعد از مجمع، شرکت ها موظف هستند سود را به سهامداران پرداخت نمایند، برای اینکه این فرایند بتواند به صورت متمرکز انجام گردد تصمیم گرفتیم هم سود سهامداران مستقیم عدالت و هم سود سهامداران غیرمستقیم عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی تجمیع گردد و به صورت هماهنگ پرداخت گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر اساس همین برنامه زمانی توزیع سود شرکتها، 50 درصد سود که تا قبل از سال جمع شده بود در اسفند ماه پرداخت شد و 50 درصد به جای مانده هم مقرر شد در اسرع وقت پرداخت گردد که متأسفانه بعضی از شرکت های سرمایه پذیر که باید در آن موعد زمانی سود را پرداخت می کردند تأخیر داشتند و به همین دلیل برنامه پرداخت سود به تأخیر افتاد.

دهقان با بیان اینکه از دیشب پرداخت مرحله دوم سود شروع شده است، گفت: خیلی مایل بودیم که همه 50 درصد به جای مانده سود را پرداخت کنیم، ولی دو اتفاق مانع شد که یک میزان این سود واریزی از 50 درصد کمتر باشد. یکی اینکه دو مورد از شرکت های سرمایه پذیر افزایش سرمایه داشتند و این افزایش سرمایه می توانست از محل سود سهامداران انجام گردد و به نفع سهامدار بود که در افزایش سرمایه شرکت کند و از مزایای دریافت سهم نو بهره مند گردد به این علت تصمیم گرفتیم که سود را از این دو شرکت نگیریم تا سهامداران در افزایش سرمایه شرکت نمایند. دو شرکت هم متأسفانه سودشان را پرداخت نکردند که یکی شرکت مخابرات است که هیچ بخشی از سود را پرداخت نکرد با اینکه زمان 8 ماهه این شرکت به سرانجام رسیده و دیگری هم شرکت مپناست که تقریباً یک سوم سود را پرداخت نموده و دو سوم را پرداخت ننموده است.

وی ادامه داد: خلف وعده این شرکت ها و بعضی شرکت های دیگر که سود را با تأخیر پرداخت کردند، که البته طبق ضوابط انضباطی سازمان بورس برخورد لازم با آن ها صورت خواهد گرفت، باعث شد که تا دیشب پرداخت سود سهامداران عدالت به تأخیر بیافتد و تصمیم گرفتیم که بدون دریافت سود از این دو شرکت آنچه که تا به امروز تجمیع شده است که حدود 40 درصد است پرداخت کنیم.

دهقان با بیان اینکه این 40 درصد برای کسانی که برگه سهام عدالت یک میلیون تومانی یا ارزش سهام آن ها یک میلیون تومان بوده کمی بیش از 144 هزار تومان خواهد بود و برای کسانی که ارزش سهام آن ها 530 هزار تومان بوده است اندکی بیش از 76 هزار تومان خواهد بود. سایر سهامداران هم به همین تناسب سود دریافت می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که بخشی از سهامشان را قبل از تقسیم سود گذشته فروخته اند به همان مقدار که سهامشان به جای مانده، سود به آن ها تعلق خواهد یافت.

پرداخت سود از دیشب شروع شده و تا سرانجام امروز به همه حساب هایی که معتبر است و نزد سازمان بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی و سازمان خصوصی سازی ثبت شده و قبلاً هم سود به آن پرداخت شده واریز می گردد و کسانی که سود به حسابشان واریز نشد با شماره های شرکت سپرده گذاری مرکزی تماس بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1799

به "جزئیات و نحوه پرداخت به جامانده سود سهام عدالت از دیشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات و نحوه پرداخت به جامانده سود سهام عدالت از دیشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید