حضور یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین

به گزارش فروشگاه کوچک، پنتاگون خاطرنشان کرد، یک ناو آمریکایی در نزدیکی سواحل جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی که چین ادعای مالکیت بر آن را دارد، حضور یافته است.

حضور یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقام های وزارت دفاع آمریکا گفت: این ناوشکن به نام یو اس اس دکاتور مجهز به موشک های رهگیر، یک عملیات دریانوری آزاد در آب های دریای چین جنوبی انجام داده است. این ناو در فاصله 12 مایلی صخره های گاون و جانسون در جزایر اسپارتلی حضور یافته است.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که تمامی عملیات نظامی آمریکا در منطقه طبق قوانین بین المللی است و نشان می دهد که آمریکا می تواند باتوجه به مجوزهای بین المللی اقدام به پرواز، عملیات و دریانوردی کند.

فاصله 12 مایلی در آب های منطقه ای یک عرف دریایی مورد قبول است. پکن مدعی مالکیت تمامی زنجیره جزایر اسپارتلی در دریای چین جنوبی است و تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام نیز مدعی مالکیت بر بخش هایی از آن هستند.

البته پکن هنوز بابت حضور این ناو آمریکایی در منطقه واکنش نشان نداده اما عملیات مشابه آمریکا در ژوئیه امسال میلادی در جزایر پاراسل باعث شد تا چین کشتی های نظامی و جنگنده های خود را در منطقه مستقر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 598

به "حضور یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور یک ناوشکن آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید