خانه عامری ها در میان بهترین هتل های خاورمیانه نهاده شد

به گزارش فروشگاه کوچک، رییس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: پایگاه جهانی تریپ ادوایزر بار سرای عامری ها را به اسم یکی از 25 هتل برتر خاورمیانه در سال 2021 انتخاب کرد.

خانه عامری ها در میان بهترین هتل های خاورمیانه نهاده شد

به گزارش از ، محله سلطان میر احمد، یکی از معروف ترین محله های کاشان است. جایی که امامزاده سلطان میر احمد و مهم ترین خانه های تاریخی کاشان در آن واقع شده است. در میان این خانه ها سرای عامری ها ازآن رو که عظیم ترین خانه تاریخی کاشان و یکی از عظیم ترین خانه های تاریخی ایران است، اهمیتی دوچندان دارد.

خانه عامری ها با 9 هزار و 500 متر زیربنا، حدود 800 سال قدمت دارد و قدمت بنای اولیه این خانه به دوران زندیه برمی شود؛ اما وضیعت فعلی این مجموعه مربوط به دوره قاجار است که از طریق سهام السلطنه عامری بازسازی و پیشرفته است.

مهران سرمدیان رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان بابیان اینکه خانه عامری ها در میان بهترین هتل های خاورمیانه نهاده شد، گفت: اقامتگاه سنتی سرای عامری ها، یکی از زیباترین خانه های تاریخی کاشان با معماری ایرانی است که در دوره زندیه ساخته شده و بعد ها به مرور پیشرفته است.

رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کاشان ادامه داد: بخش های بیرونی و درونی این خانه با گچ بری های زیبا و منبت کاری ظریف تزیین شده و بعلاوه بنا دارای چندین حیاط است که رعایت اصل تقارن در این حیاط ها به آن زیبایی دوچندان بخشیده است.

او اضافه کرد: این سرا در سال 2016 مفتخر به دریافت برنده جایزه بین المللی نورپردازی Lightenning award شده و جایزه ملی بازسازی و احیای بنا های تاریخی را هم دریافت نموده است.

سرمدیان اعلام نمود: پایگاه جهانی تریپ ادوایزر که طی سال های 2016 و 2017 اقامتگاه سرای عامری ها را به اسم اقامتگاه منتخب گردشگران معرفی نموده بود، در سال 2021 هم اعلام نمود این اقامتگاه سنتی در لیست 25 هتل برتر خاورمیانه رتبه هفدهم را از آن خودنموده است.

کاشان دارای 65 مرکز اقامتی و ظرفیت 2400 تخت است که از این تعداد 34 خانه تاریخی با همکاری بخش خصوصی به اقامتگاه سنتی تغییر کاربری داده شده است.

منبع:فارس

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1850

به "خانه عامری ها در میان بهترین هتل های خاورمیانه نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه عامری ها در میان بهترین هتل های خاورمیانه نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید