خبرنگاران استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانع انتشار 3 میلیون تن گاز گلخانه ای شد

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران- خبرنگاران- تازه ترین آمار سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، نشان می دهد که استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در مهرماه سال جاری مانع انتشار 3 میلیون و 693 هزار تن گاز گلخانه ای در کشور شده است.

خبرنگاران استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانع انتشار 3 میلیون تن گاز گلخانه ای شد

میزان برق فراوریشده از منابع انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق بر اساس تازه ترین آمار سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران که مورد واکاوی خبرنگار مالی خبرنگاران نهاده شد، به رقم پنج میلیارد و 470 میلیون کیلووات ساعت در مهرماه سال جاری رسید.

میزان صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی حاصل از بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق نیز به رقم یک میلیون و 554 هزار تن معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی رسید.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در مهرماه سال جاری صرفه جویی هزار و 203 میلیون لیتری آب را به همراه داشته است.

ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران در مهرماه به رقم 838.19 مگاوات رسید که در این بین انرژی خورشیدی با 405.56 مگاوات انرژی فراوریی سهمی 48 درصدی از کل را به خود اختصاص داد.

نیروگاه های بادی نیز با 302.82 مگاوات انرژی فراوریی و با سهمی 36 درصدی در صندلی دوم از ظرفیت کلی نیروگاه های تجدیدپذیر نهاده شد.

نیروگاه های برق آبی کوچک نیز در مهرماه سال جاری با فراوری 105.65 مگاوات سهمی 13 درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشورمان را به خود اختصاص داده است.

بازیافت تلفات حرارتی با فراوری 13.6 مگاوات دو درصد سهم از مجموع کل را دارد و نیز نیروگاه های زیست توده با فراوری 10.56 یک درصد سهم نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر و بهره وری برق را از آن خود نموده است.

به گزارش خبرنگاران، تمایل کشورها از جمله ایران برای استفاده از انرژی خورشیدی و سایر انرژی های تجدیدپذیر در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

آمارها نشان می دهد چین، آمریکا، ژاپن، هند، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و پاکستان به ترتیب از نظر فراوری انرژی خوشیدی در صندلی اول تا دهم قرار دارند.

به گفته دبیرکل دفتر نظارت، معین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران، 28 نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر تا انتها سال جاری به بهره برداری می رسد.

علی شب نورد اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 54 شرکت در حال احداث نیروگاه های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، برق آبی و غیره با مجموع ظرفیت 229 مگاوات هستند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از نیروگاه های مذکور، ضمن تزریق سالانه 493.5 هزار کیلو وات ساعت برق به شبکه سراسری برق کشور، معادل 140 میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، در مصرف سوخت و 109 میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه جویی می گردد و از آلایندگی دی اکسید کربن به میزان 318 هزار تن در فرآیند فراوری برق کشور کاسته خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1376

به "خبرنگاران استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانع انتشار 3 میلیون تن گاز گلخانه ای شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانع انتشار 3 میلیون تن گاز گلخانه ای شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید