خوش چشم انداز ترین مسیرهای ریلی دنیا

به گزارش فروشگاه کوچک، قطار یکی از محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی است که امنیت بالایی نیز دارد وبه علت وجود خطوط ریلی ، قطار ها از میان شهر ها، کوه ها، جنگل ها، رودخانه ها و بسیاری از مکان های دیدنی دیگر عبور می نمایند. در این مقاله از خبرنگاران با جالب ترین راستا هایی که قطار ها از آنجا می گذرند آشنا خواهیم شد.

خوش چشم انداز ترین مسیرهای ریلی دنیا

در حال حاضر روش های مختلفی برای سفر کردن وجود دارد، اما قطار، از قدیمی ترین وسایل حمل و نقل است که همچنان نیز مورد استفاده گسترده قرار میگیرد. مدت زمان بسیار زیادی از حضور قطار در صنعت حمل و نقل می گذرد و سالانه افراد بسیار زیادی به وسیله آن سفر می نمایند. با وجود اینکه در حال حاضر روش هایی نظیر خودرو های شخصی و هواپیما نیز برای سفر کردن وجوددارند اما قطار ها همچنان محبوب هستند. خطوط راه آهن از جهت های مختلفی در سرتاسر دنیا عبور می نمایند و همین موضوع باعث می گردد که مسافران قطار بتوانند منظره ها بسیار جالبی را مشاهده نمایند. همراه ما باشید تا در این مقاله از خبرنگاران با 7 مورد از جالب ترین جهت ها آشنا شویم. برای بعضی از این خطوط ریلی نیز ویدیو یی را قرار داده ایم که بسیار جالب هستند و پیشنهاد می کنیم آن ها را نیز دیدن کنید.

راه آهن Cumbres & Toltec Scenic - نیومزیکو و کلرادو

جهتی 3052 متر Cumbres در استان کلرادو آمریکا بسیار جالب است. جهت مذکور بلندترین جهت کوهی کل آمریکا است و مسافران این جهت از بلندترین جهت ریلی کوهستانی در آمریکا عبور می نمایند. البته موضوع مذکور تنها بخشی از تاریخچه راه آهن Cumbres & Toltec Scenic است. شروع فعالیت این جهت از سال 1880 میلادی بود که در جهت توسعه جهت ریلی Rio Grande شکل گرفت. این جهت ریلی همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و در طول این جهت پل های بلند سه پایه ای و گذرگاه های ترسناک وجود دارد. یکی از ترسناک ترین بخش های این جهت، دره Toltec Gorge با عمق 243 متر است. جالب است بدانید این خط راه آهن در جهتی 103 کیلومتر، 11 بار از مرز بین نیومکزیکو و کلرادو عبور می نماید.

راه آهن Georgetown Loob - کلرادو

جهت ریلی Georgetown Loob نیز یکی از جهت های جالب دنیا است که هیجان انگیزترین بخش آن مربوط به گذرگاه شیطان می گردد که پلی با ارتفاع 31 متر است. در این جهت پر پیچ و خم و باریک، قطار بخار قدیمی در حال رفت و آمد است که جهت های پیچ در پیچ را برای عبور از کوهستان پشت سر می گذارد و مسافران را به مقصدشان می رساند. اگر قصد دارید تا در کلرادو سفر ریلی جالب دیگری را تجربه کنید، بهتر است که به سراغ جهت ریلی Durango & Silverton Narrow Gauge بروید. این جهت در سال 1882 تاسیس شده است و همچنان قطار سال 1920 در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این قطار در جنوب غربی استان رفت و آمد می نماید و از جهت های کوهستانی می گذرد.

The Chan - استرالیا

برای اینکه جهت 2969.240 کیلومتر بین آدلاید (Adelaide) و داروین (Darwin) در استرالیا را پشت سر بگذارید، باید سه روز و دو شب با قطار موجود در این جهت حرکت کنید. اما با انجام این سفر از دور افتاده ترین بخش های استرالیا عبور خواهید کرد که بسیار جالب هستند. این جهت حدود 150 سال پیش تاسیس شده است و قطار از رشته کوه های فلیندرز عبور نموده و به دور افتاده ترین نقاط استرالیا می رود. این سفر طولانی در پایان به Alice Springs و Katherine ختم می گردد.

راه آهن Trans-Siberian - روسیه

طولانی ترین جهت ریلی موجود در دنیا 9289.134 کیلومتر طول دارد که دو برابر طول قاره آمریکا است. این خط ریلی در ابتدا در سال 1916 تاسیس شد و همچنان در حال توسعه است. این خط ریلی تقریبا تمام بخش های روسیه را به شرق وصل می نماید که از بخش هایی از این جهت می توان به چین و کره شمالی اشاره نمود. بخشی از این جهت از پل روی رودخانه Ob می گذرد که نزدیک به بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا یا همان دریاچه Baikal است. از جمله مکان هایی که این جهت ریلی از آن ها عبور می نماید می توان به شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین، صحرای گبی (Gobi)، جنگل سیبری و کرملین اشاره نمود.

جهت White Pass & Yukon - آلاسکا

جهت ریلی White Pass & Yukon در زمان Klondike Gold Rush در سال 1890 ساخته شده است و از بین صخره های مختلف عبور می نماید. این جهت از روی پل کاپیتان ویلیام مور (Captain William Moore) عبور می نماید که پلی معلق است و در سال 1901 ساخته شده است. صحنه های جالب دیگری نیز در خطوط ریلی آلاسکا وجود دارند که از این بین می توان به جهت قطار Denali Star از Anchorage تا Fairbanks اشاره نمود که منظره ها بسیار زیبایی از تندرا آلاسکا و حیات وحش آن را در مقابل دیدگان مسافران قرار می دهد.

خطوط ریلی Shanghai Maglev - چین

با وجود اینکه در قطار سریع سیری که سرعت بسیار بالایی دارد نمی توان از منظره ها طبیعت استفاده کرد یا به دیدنی پل های ترسناک موجود در جاده پرداخت. اما مسافران در خطوط ریلی Shanghai Maglev می توانند سرعتی معادل با 267 مایل بر ساعت (430 کیلومتر بر ساعت) و سرعت میانه 150 مایل بر ساعت (241 کیلومتر بر ساعت) را تجربه نمایند. سفر در خطوط ریلی Shanghai Maglev که جهتی 30.577 کیلومتر است تجربه سریع ترین سفر را در اختیارتان قرار خواهد گذاشت.

Rocky Mountaineer - کانادا

قطار جهت ریلی Rocky Mountaineer از مکان های بسیار دیدنی و مختلفی عبور می نماید که می تواند برای مسافران بسیار جالب و دوست داشتنی باشد. این قطار از بنف (Banff)، آلبرتا (Alberta)، کوهستان های کانادا (Canadian Rockies)، ونکوور (Vancouver) و بریتیش کلمبیا عبور می نماید. در طول این جهت نیز چندین کوهستان، رودخانه، دریاچه و صخره زیبا وجود دارند. باید توجه داشت که این قطار دارای خدمات لوکسی است و به همین علت سفر با آن که هفت روز طول می کشد قیمت بالایی دارد ولی تجربه بسیار دلپذیری را به همراه می آورد. این جهت ریلی از سال 1990 تا به امروز فعالیت می نماید.

همان طور که در این مقاله از خبرنگاران مطالعه کردید، با جالب ترین جهت های ریلی دنیا آشنا شدیم و ویدیو هایی در رابطه با آن ها نیز مشاهده کردیم. شما کدام یک از این جهت های ریلی را بیشتر دوست داشتید یا در چه جهت های دیگری را سفر نموده اید که به نظرتان جالب تر از موارد مذکور بودند؟

منبع: کجارو / esquire.com
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2100

به "خوش چشم انداز ترین مسیرهای ریلی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش چشم انداز ترین مسیرهای ریلی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید