درخواست مشاور رئیس جمهور اندونزی برای ایجاد دفتر مجمع تقریب مذاهب در اندونزی

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: مشاور رئیس جمهور اندونزی گفت: برای محقق ساختن وحدت، نیازمند 3 نوع اخوت اسلامی، ملی و انسانی هستیم.

درخواست مشاور رئیس جمهور اندونزی برای ایجاد دفتر مجمع تقریب مذاهب در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، زهیری مسراوی مشاور رئیس جمهور اندونزی در دومین روز از بیست و هشتیمن کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز در سالن نور هتل استقلال گفت: نگاه ما این است که امت اسلامی نیازمند ایده های سازنده برای تحقق پیشرفت مالی و تمدنی است اما تحقق پروژه وحدت اسلامی اولویت اول است.

وی ادامه داد: کشور اندونزی توانسته وحدت خوبی میان شیعه و سنی و مذاهب اسلامی برقرار کند در حالی که اندونزی از نظر جمعیت به طبقات مختلف اجتماعی بزرگترین کشور اسلامی است. اندونزی 240 میلیون جمعیت دارد که 90 درصد آنها مسلمان هستند. با اکثریت سنی و اقلیت شیعه و دیگر مذاهب، اما وحدت اسلامی در کشور ما دارای ریشه های بسیار مهمی است.

مشاور رئیس جمهور اندونزی با بیان اینکه مراسم مذهبی زیادی در بین اهل تسنن و تشیع اندونزی به طور مشترک برگزار می گردد، اضافه کرد: برای مثال جشن میلاد پیامبر اسلام (ص) به طور مشترک توسط شیعیان و اهل سنت برگزار می گردد و همچنین عزاداری برای اهل بیت و بویژه امام حسین (ع) در این کشور رونق دارد. یکی از شیوخ کشور ما گفته است که اهل تسنن در اندونزی همان شیعیان هستند بدون امامت و این به نظر ما وحدت است.

مسراوی با تاکید بر اینکه میانه وری محور اساسی تحقق وحدت است، گفت: یکی از ویژگی های جوامع مدرن این است که فرقه ها و گرایش های مختلف در کنار هم زندگی می نمایند بدون اینکه تشنج و درگیری میان آنها ایجاد گردد، دولت مدرن اندونزی بر این مبنا شکل گرفته است.

مشاور رئیس جمهور اندونزی گفت: ما در جامعه اسلامی نیازمند سه نوع اخوت هستیم. نخست اخوت اسلامی که دین ما به ما فرمان داده است. دوم اخوت ملی که بر مبنای حب وطن که نشانه ای از ایمان است شکل می گیرد و سوم اخوت انسانی که بر مبنای آن ما باید با بقیه جوامع انسانی در دنیا زندگی و همزیستی داشته باشیم.

وی در سرانجام سخنانش با تاکید بر اینکه اسلام دین وحدت و مودت است گفت: مشکل اصلی مسلمانان در عصر حاضر جهل است که بعضی از مسلمانان را به دشمنی با یکدیگر می کشاند، در حالی که ما به شریعت اسلام که همان شریعت رحمت است نیازمندیم و امیدواریم مجمع تقریب مذاهب هم در این زمینه حرکت کند و هم دفتری در اندونزی ایجاد کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 367

به "درخواست مشاور رئیس جمهور اندونزی برای ایجاد دفتر مجمع تقریب مذاهب در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مشاور رئیس جمهور اندونزی برای ایجاد دفتر مجمع تقریب مذاهب در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید