در جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ ، اظهارات برنده جایزه برترین فیلمنامه

به گزارش فروشگاه کوچک، برنده جایزه برترین فیلمنامه بلند هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای فیلمنامه دریادار بایندُر گفت: این جشنواره در تبیین فرهنگ مقاومت می تواند موثر باشد و قطعا ضرورت جامعه است ولی باید دیگر حوزه های مقاومت نیز مورد آنالیز، مداقه و تامل قرار گیرد.

در جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ ، اظهارات برنده جایزه برترین فیلمنامه

به گزارش خبرنگاران، عبدالرحمین شلیلیان اظهار کرد: جشنواره فیلم مقاومت، فی نفسه کاری خوب و امری پسندیده است. همانگونه که خود مقاومت امر مقدسی است جشنواره هم در نکوداشت، بزرگداشت و تبیین مولفه های مقاومت می تواند موثر باشد.

وی اضافه نمود: جشنواره در تبیین فرهنگ مقاومت می تواند موثر باشد و قطعا ضرورت جامعه است و باید حوزه های مقاومت مورد آنالیز، مداقه و تامل قرار گیرد.

شلیلیان گفت: همواره مقاومت یک شکل ابزاری به معنای سلاح و تسلیحات و جنگ فیزیکی نیست و ابعاد فکری، فرهنگی و فلسفی می تواند داشته باشد. در این حوزه ها باید بیشتر تامل کرد و آن را صرف یک عمل فیزیکی و توام با جنگ ندید و دیگر حوزه ها را نیز باید آنالیز کرد.

وی اضافه نمود: البته به لحاظ بصری جنبه های جنگی آن می تواند مجذوب نماینده تر هم باشد ولی بابت دیگر حوزه های مقاومت هم باید فکرهایی کرد.

شلیلیان بعلاوه ادامه داد: مقاومت بحث جدیدی نیست. از زمانی که بشر زندگی جمعی خود را آغاز کرد مقاومت هم با آن ایجاد شد و یک مقوله و مولفه بنیادین در وجود بشر است. با نگاه به تاریخ و مطالعه آن افرادی بودند که وجه اشتراکی داشتند و آن غیرت و وطن پرستی آنها بود و روحیات مشترکی داشتند. مقاومت امر مقدسی است و دفاع از حمیت، داشته ها، آب و خاک و فرهنگ است.

برنده جایزه برترین فیلمنامه بلند هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: وقتی بزرگانی نداشتیم بیرق مقاومت را دست بگیرند فاجعه ایجاد شده است. در جامعه ای هم وقتی افرادی که باید فریاد نمایند و مقابل ظلمی بایستند نباشند، آن جامعه دچار خسران شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2289

به "در جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ ، اظهارات برنده جایزه برترین فیلمنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جشنواره فیلم مقاومت چه گذشت؟ ، اظهارات برنده جایزه برترین فیلمنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید