در شهر مسکو از کجا سوغاتی بخریم؟

به گزارش فروشگاه کوچک، فرقی نمی نماید هوادار خرید سوغاتی باشید، از خرید آن لذت ببرید و یا حتی از آن متنفر باشید. چراکه به هرحال خرید سوغاتی بخش جدانشدنیِ هر سفر است. شاید جزو آن دسته افراد باشید که علاقه زیادی به گردش در خیابان های شهر و پیدا کردن بهترین سوغاتی ها دارند و یا اینکه در این کار خبره باشید، شاید هم اولین چیزی که در خیابان چشمتان را بگیرد، انتخاب و خریداری می کنید. به هرحال نمی توان منکر این امر شد که خرید سوغاتی حس خوبی به ما القا می نماید. بنابراین، اگر قصد دارید به زودی به مسکو سفر کنید، مطالعه این متن مخصوص شما است! چراکه در این نوشته قصد داریم بهترین مراکز خرید سوغاتی در شهر مسکو را به شما معرفی کنیم.

در شهر مسکو از کجا سوغاتی بخریم؟

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بازار میدان سرخ

بازار میدان سرخ (red square market) درست روبه روی ورودی ایستگاه مترو تئاترالنایا (Teatralnaya) قرار گرفته است. در این منطقه چند چادر رنگارنگ برپا شده است که انواع و اقسام سوغاتی های معروف روسیه در آن ها به فروش می رسد. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که میدان سرخ شاید بهترین مکان برای خرید سوغاتی های ارزان و با قیمت مناسب نباشد. ولی، اگر تنها زمان کافی برای شرکت در تور گردش در کرملین (Kremlin) را دارید و فرصت نمی کنید با وقت و حوصله بیشتری به خرید سوغاتی بپردازید، این چادرها در نزدیکی شما هستند که سوغاتی های مختلف را با قیمتی بسیار بالاتر از حدود معمول می فروشند.

خیابان اولد آربات

گردش در مسکو بدون قدم زدن در خیابان زیبا و دیدنی اولد آربات (Old Arbat) معنا ندارد. شاید به همین دلیل است که بازدید از خیابان آربات جزو جدانشدنی تورهای مسکوگردی است. اولد آربات از نظر جغرافیایی تقریباً در قلب مسکو قرار گرفته و انواع و اقسام گزینه های تفریحی را در خود جای داده است. از اجراهای زنده موسیقی گرفته، تا حتی انواع هنرمندان متخصص خالکوبی را در این خیابان می توانید مشاهده کنید. تعداد زیادی از مغازه های مخصوص فروش انواع سوغات روسیه نیز در این خیابان فعالیت می نمایند. در مقایسه با بازار میدان سرخ، سوغاتی هایی که در مغازه های این خیابان به فروش می رسند بسیار متنوع تر بوده و البته اینکه قیمت های بسیار معقول تری هم دارند.

تپه گنجشکان

یکی دیگر از بهترین مناطق برای خرید سوغاتی روسیه، تپه گنجشکان است. اسپارو هیلز (Sparrow Hills) که ایرانیان آن را تپه گنجشکان می خوانند، یکی از نمادین ترین و معروف ترین بخش های مسکو است. در اینجا شما می توانید نمایی پانوراما از شهر را از ارتفاع 220 متری تماشا کنید. از اینجا به هر 7 آسمان خراش استالین به صورت همزمان دید خواهید داشت. گردشگران می توانند از بالای این تپه که مرتفع ترین بخش مسکو است، سوار تله کابین شده و شهر را از زوایای مختلف تماشا نمایند. از آنجایی که در خصوص یکی از نمادین ترین جاذبه های شهر صحبت می کنیم، پس جای تعجب هم ندارد که بگوییم هر ساله میلیون ها قطعه سوغاتی روسیه در همین جا فروخته می گردد. قیمت سوغاتی ها در این منطقه مناسب است، ولی متاسفانه از نظر تنوع اصلاً چشمگیر نیست و فقط سوغاتی های بسیار ساده در اینجا فروخته می گردد.

موزه مسکو

اگر قصد خرید سوغاتی های خاص و ویژه تری دارید، بهترین گزینه برای شما موزه مسکو خواهد بود. در اینجا، برخلاف خیلی از سوغاتی فروشی های دیگر، اجناس کلیشه ای و بسیار ساده انتظار شما را نمی کشند. تقریباً تمامی سوغاتی هایی که در موزه مسکو به فروش می رسند دیدنی و جذاب هستند. بخش زیادی از این سوغاتی ها شامل کتاب های قدیمی و نقشه های شهر می گردد. علاوه بر این، ظرف های تزئینی، مجسمه های کوچک و طرح های آهنربایی زیبا که مخصوص چسباندن روی درب یخچال هستند نیز در این مجموعه به فروش می رسند. ولی این اطمینان را به شما می دهیم که تمامی این سوغاتی ها به قدری زیبا هستند که دوستانتان برای گرفتنشان با هم دعوا خواهند کرد!

ایزمیلوفسکی مارکت

برای دسترسی به بازار ایزمیلوفسکی (Izmailovsky Market) باید سوار مترو مسکو شده و به سمت شرق این شهر حرکت کنید. در این بازار انواع و اقسام سوغاتی های مختلف انتظارتان را می کشند. این بازار عظیم ترین مرکز خرید سوغاتی در مسکو است و در آن هر نوع سوغاتی که تصورش را کنید پیدا خواهید کرد: از عتیقه های زمان اتحاد جماهیر شوروی گرفته، تا تابلوهای نقاشی مختلف و حتی فرش ایرانی! همان طور که گفته شد این بازار بسیار عظیم است. بنابراین این نکته را هم در نظر داشته باشید که اجناس در بخش های میانی و انتهایی بازار قیمت های معقول و مناسب تری از بخش های ابتدایی و ورودی دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1727

به "در شهر مسکو از کجا سوغاتی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شهر مسکو از کجا سوغاتی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید