رام کردن ربات غول پیکر عنکبوتی ، عکس

به گزارش فروشگاه کوچک، دیجیاتو نوشت: بزرگ ترین ربات قابل سوار شدن شش پای دنیا به شکل عنکبوت است و با پاهای خود می تواند حرکت متفاوتی را انجام دهد.

رام کردن ربات غول پیکر عنکبوتی ، عکس

یک کانال یوتیوبی تحت عنوان Hacksmith Industries، با انتشار یک ویدیو نو ادعا نموده بزرگ ترین ربات قابل سوار شدن شش پای دنیا به نام Megahex را ساخته است.

طبق توضیحات ارائه شده، این پروژه ابتدا قرار بوده سه ماه طول بکشد، اما در نهایت ساخت این ربات شش پا یک سال و نیم زمان برد و تیم توسعه آن شاهد شکست ها و خرابی های زیادی بوده و چندین بار مجبور به بازنویسی شده اند.

همه چیز زمانی آغاز شد که یکی از اعضای این کانال یوتیوب با یک بیل مکانیکی اتوماتیک برخورد کرد که می توانست با استفاده از سطل خود برای ایستادن و مانور دادن جهت گیری کند. در آن موقع او به این نتیجه رسید که می توان یک نسخه شش پا از بیل مکانیکی اتوماتیک با هدف ساخت یک ربات قابل سوار شدن شبیه به عنکبوت ساخت.

ایده اولیه سازندگان ربات مستطیلی بود که شش پایه به آن متصل شده است و هر کدام از آن ها می توانستند دقیقاً حرکت مشابهی را انجام دهند. تنها تفاوت به زمان حرکت پایه ها مربوط می گردد. با این حال، تیم از چنین ایده ای نتیجه نگرفت و در نهایت یک قاب شش ضلعی برای طراحی خود انتخاب کرد. این تغییر پیچیدگی های زیادی را به همراه داشت، زیرا تمام مفاصل و زوایا ربات باید فوق العاده دقیق می بود و حرکت هر کدام از پاها باید متفاوت باشد.

یوتیوبرها در طول پروژه خود با موانع زیادی روبرو شدند که در ویدیوی خود نیز به آن ها اشاره نموده اند و باید بر آن ها غلبه می کردند، اما در نهایت پیروز شدند تا یک ربات غول پیکر بسازند. نسخه نهایی ربات برای کار به صورت طولانی مدت طراحی نشده، اما توانایی های مهندسان این زمینه را به خوبی نشان می دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2269

به "رام کردن ربات غول پیکر عنکبوتی ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رام کردن ربات غول پیکر عنکبوتی ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید