رهبر راست افراطی هلند برای توهین به مراکشی ها مجرم شناخته شد

به گزارش فروشگاه کوچک، حکم محکومیت نهایی گرت ویلدرز، رهبر جریان راست افراطی هلند به جرم توهین جمعی به مردم مراکش روز آدینه از سوی یک دادگاه تجدید نظر در لاهه صادر شد.

رهبر راست افراطی هلند برای توهین به مراکشی ها مجرم شناخته شد

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

جلسه رسیدگی به اتهام توهین نژادپرستانه گرت ویلدرز، نماینده اسلام ستیز و رهبر حزب راست افراطی آزادی علیه مردم مراکش در حالی روز آدینه با صدور حکم محکومیت این سیاستمدار هلندی به انتها رسید که هیچ مجازاتی از سوی دادگاه علیه او اعلام نشد.

ماجرا در اصل به سال 2014 باز می گردد، زمانی که رهبر راست افراطی هلند در جریان میتینگی انتخاباتی در شهر لاهه از طرفداران خود پرسیده بود آیا خواستار تعداد بیشتری از مراکشی ها در کشورشان هستند یا دوست دارند تعداد آنها در کشور کم تر گردد؟

به گزارش یورونیوز، طرفداران ویلدرز نیز در پاسخ به این پرسش همگی یکصدا فریاد زده بودند که خواستار کاهش تعداد مراکشی های در هلند هستند.

دادگاه تجدید نظر شهر لاهه پس از رسیدگی به پرونده اتهامات و احکامی که پیشتر در چارچوب این پرونده علیه رهبر راست افراطی هلند صادر شده بدون اعلام مجازات وی را برای توهین جمعی علیه مراکش در روز نوزدهم مارس 2014 مجرم شناخت.

قاضی دادگاه تجدید نظر با تاکید بر اینکه ویلدرز از دیگر اتهام های مطرح تبرئه شده یادآور شد که به همین دلیل دادگاه برای تنها جرم به اثبات رسیده وی اعلام مجازات نمی کند.

رهبر راست افراطی هلند در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده اتهام های نژادی در سال 2016 نیز به دلیل توهین جمعی و نفرت افکنی محکوم شناخته شده بود.

وی با سیاسی خواندن حکم دادگاه و مخالفت با آن درخواست تجدید نظر نموده بود. ویلدرز پیش از برپایی دادگاه تجدید نظر با انتشار متنی در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به صدور حکم محکومیت بر ضد خود به شدت انتقاد نموده و از اینکه یک رهبر اپوزیسیون در به گفته وی یک دادگاه سیاسی محاکمه می گردد؛ کشورش را به یک جمهوری فاسد مبتذل تشبیه نموده بود.

ویلدرز سه سال پیش نیز در توهین آشکاری دیگر مراکشی ها را تفاله خوانده و در مبارزات انتخاباتی قول داده بود جلوی مهاجرت مسلمانان به کشورش را بگیرد.

حزب راست افراطی آزادی به رهبری گرت ویلدرز اکنون پس از حزب مردم برای آزادی و دموکراسی به ریاست مارک روته، نخست وزیر هلند، دومین حزب مجلس این کشور است.

دور تازه انتخابات مجلسی در کشور هلند قرار است سال آینده میلادی برپا گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1275

به "رهبر راست افراطی هلند برای توهین به مراکشی ها مجرم شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر راست افراطی هلند برای توهین به مراکشی ها مجرم شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید