سامانه بارشی نو آدینه وارد می گردد، محدودیت سفر

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی تازه به کشور طی روز آدینه اطلاع داد و اعلام نمود: تا آخر هفته در بعضی منطقه ها کشور بارش باران و برف ادامه دارد.

سامانه بارشی نو آدینه وارد می گردد، محدودیت سفر

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد پدیده غالب است و در ارتفاعات جنوبی کرمان بارش های پراکنده روی می دهد، به تدریج از اوایل شب در غرب گیلان و شرق اردبیل افزایش ابر و بارش آغاز می گردد.

فردا سه شنبه گستره بارش ها شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی را در بر می گیرد که در ارتفاعات رشته کوه البرز و منطقه ها سردسیر بارش ها به شکل برف است، در این روز شدت بارش ها برای استان های گیلان و غرب مازندران است.

روز چهارشنبه بارش ها در این منطقه ها ادامه دارد و به تدریج از بعدازظهر از اندازه بارش در این منطقه ها کاسته خواهد شد و در منطقه های از غرب کشور افزایش ابر و بارش های پراکنده آغاز می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز پنجشنبه علاوه بر گیلان در منطقه های از غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر و بارش روی می دهد. روز آدینه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در غرب، جنوب غرب، منطقه های از جنوب و مرکز، دامنه های جنوبی البرز و گیلان و مازندران بارش پیش بینی شده است.

روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور به ویژه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما روی می دهد، بعلاوه از روز سه شنبه تا ظهر چهارشنبه غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش می یابد.

توصیف سامانه: تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده های هوا

زمان آغاز: دوشنبه 1401/09/28

زمان خاتمه: سه شنبه 1401/09/29

نوع مخاطره: سکون هوا، پیش بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/09/28: تهران و کرج

سه شنبه 1401/09/29: تهران و کرج

اثر مخاطره: افزایش شاخص های آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت و شرایط هوا در حد ناسالم برای تمام گروه ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در منطقه ها پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین 1 تا 1.5 متر در فراساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر:

دوشنبه 1401/09/28: تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به ویژه در فراساحل.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2255

به "سامانه بارشی نو آدینه وارد می گردد، محدودیت سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی نو آدینه وارد می گردد، محدودیت سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید