سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در قلعه گنج

به گزارش فروشگاه کوچک، مدیرعامل صندوق بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران، چند پروژه را به عنوان یک سرمایه گذار در قلعه گنج اجرا خواهد کرد.

سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در قلعه گنج

نشست مشترک مروجی فرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و شکرالهی نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با یزدانی راد سرپرست صندوق بازنشستگان شرکت ملی مس ایران به عنوان نماینده این شرکت برای سرمایه گذاری در طرح های اشتغال زایی و تولیدی در شهرستان قلعه گنج برگزار گشت.

مروجی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این نشست با اشاره به ظرفیت های شهرستان قلعه گنج گفت: در شهرستان قلعه گنج با توجه به اقداماتی که در حوزه های معدن و صنعت طی سال های اخیر انجام شده، زمینه برای ورود سرمایه گذار و اجرای طرح های صنعتی و معدنی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم شده است.

او با بیان اینکه در شهرک صنعتی قلعه گنج، طرح های متعددی در حوزه صنایع تبدیلی احداث شده است، اضافه نمود: انواع کارخانه های فرآوری محصولات خرما، رب گوجه فرنگی و فرآوری محصولات لبنی از جمله طرح های احداث شده در قلعه گنج هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه شهرستان قلعه گنج یکی از بزرگ ترین معادن آهک کشور با ذخیره 120 میلیون تن را دارد، اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده و با همکاری بنیاد مستضعفان، کارخانه آهک احداث شده است که ضمن اشتغال زایی، به افزایش تولید ملی کمک خواهد کرد.

او با اشاره به حذف کاغذ بازی های اداری زمان بر در اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تاکید کرد: برای سهولت در کار سرمایه گذار، صدور پروانه های اکتشاف و جواز تاسیس در این اداره کل در کم ترین زمان ممکن صادر خواهد شد.

مروجی فرد اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های موجود و استقبال سرمایه گذاران، شهرستان قلعه گنج می تواند به قطب صنعتی تبدیل شود.

او شرح داد: شهرستان قلعه گنج در حوزه منابع معدنی نیز دارای ظرفیت های خوبی نظیر: مس، تیتانیوم، آهک و کرومیت است.

دیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: صندوق بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس ایران می تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل صنعتی کوچک مقیاس از طریق سرمایه گذاران بومی یا سرمایه گذاری مستقیم این صندوق با در اختیار گرفتن چند محدوده معدنی در حوزه های کنسانتره تیتانیوم، کنسانتره کرومیت، فرو کروم و فرو منگنز که نیاز کشور است و صادرات خوبی هم دارد؛ در توسعه این شهرستان سهیم باشد.

محسن یزدانی راد، مدیرعامل صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این جلسه، ضمن استقبال از پیشنهادهای سرمایه گذاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه باید طرح ها و پروژه های زود بازده در شهرستان های جنوبی کرمان اجرا شود تا تاثیر این طرح ها در زندگی مردم دیده شود.

او با بیان اینکه سنگ بزرگ، نشانه نزدن است، اضافه نمود: با اجرای طرح های کوچک مقیاس، می توان تضمین داد که طرح مورد نظر طی یک یا دو سال به بهره برداری برسد.

یزدانی راد تاکید کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران با برنامه ریزی هدفمند، چند طرح و پروژه را به عنوان یک سرمایه گذار در قلعه گنج اجرا خواهد کرد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2231

به "سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در قلعه گنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در قلعه گنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید