سرگردانی مسافران در تهیه بلیت هواپیما
به گزارش فروشگاه کوچک، فرهاد دوایی در مورد عرضه و تقاضای بلیت هواپیما پیش از شروع تابستان و فصل پیک ورود زائران به مشهد اظهار کرد: تقاضا برای بلیت های هواپیما زیاد است و عرضه بلیت های آن بسیار کم شده است و هیچ همخوانی با یکدیگر ندارند. عرضه پرواز نیز با قیمت های کنونی برای ایرلاین ها دیگر صرفه ای ندارد؛ از همین رو تضادی میان ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشوری به وجود آمده و هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی دهد.
تعداد پروازها به یک سوم کاهش پیدا نموده است
وی اضافه نمود: در حال حاضر شرایط بلیت های هواپیما خوب نیست و مسافران در فرودگاه ها سرگردانند و هیچ مسافری نیز بلیت پیدا نمی کند. گران فروشی ها در این حوزه ادامه دارد. تعداد پروازها تقریبا به یک سوم کاهش پیدا نموده و تهیه بلیت برای مردم سخت شده است.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر بلیت قطار نیز به خوبی پیدا نمی گردد. قطار ظرفیت محدودی دارد و اینگونه نیست که بتواند مسافران هوایی را پوشش دهد. بعضی از مسافران که از تهیه بلیت هواپیما باز می مانند مجبورند با اتوبوس و یا خودروی شخصی سفر نمایند.
گردشگری قربانی تقابل سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها شده است
دوایی گفت: در حال حاضر صنعت ما اوضاع خوبی ندارد و ما نیز قربانی تقابل دولت، ایرلاین ها و بخش خصوصی شده ایم. لغو مجوز پروازها باعث شده مردم با مشکل روبرو شوند. ایرلاین ها گرانفروشی می نمایند و دولت با لغو مجوز ایرلاین شرایط برای کمبود بلیت هواپیما را به وجود می آورد.
وی ادامه داد: دلیل کمبود عرضه بلیت هواپیما لغو مجوز 10 شرکت هوایپمایی بوده است. بعضی از شرکت ها به دلیل قیمت پایین بلیت پروازها خودشان دست از کار کشیده اند. دولت یا باید یارانه ای برای ایرلاین ها در نظر می گرفت یا شرایطی برای آن ها به وجود می آورد که بلیت هوایپماها با عرضه پایینی همراه نگردد.
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مورد شرایط فروش دفاتر خدمات مسافرتی در شروع فصل تابستان اعلام کرد: به این دلیل که پروازها هیچ ظرفیتی در اختیار آژانس ها قرار نمی دهند تقریبا هیچ فروشی نداریم. فروش بلیت ها اکثرا به دست ایرلاین ها انجام می گردد. دفاتر خدمات مسافرتی در روز بیش از یک یا 2 بلیت نمی توانند از ایرلاین ها بگیرند. حجم درخواست ها برای بلیت ها آنقدر زیاد است که نمی توانیم جوابگوی مشتریان باشیم.
دوایی بیان کرد: مسافران پیش از این برای تهیه بلیت باید به آژانس ها و یا اپلیکیشن های فروش بلیت مراجعه می کردند که در حال حاضر هیچ یک از این ها بلیتی برای فروش ندارند، از همین رو مردم سرگردان مانده اند و برای تهیه بلیت به ناچار مجبورند به فرودگاه ها مراجعه نمایند. اگر در فرودگاه نیز دست خالی بمانند به اتوبوس رو می آورند.
منبع: گردشبان