سه عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز در لیست یک درصد برتر دنیا

به گزارش فروشگاه کوچک، خبرنگاران/فارس معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از موفقیت سه عضو هیات علمی این دانشگاه در پیوستن به لیست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان، در سال 2021 میلادی اطلاع داد.

سه عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز در لیست یک درصد برتر دنیا

دکتر مهتاب معمارپور دوشنبه 20 دی به خبرنگاران گفت: آقایان دکتر یونس قاسمی در رشته بیوتکنولوژی دارویی در می 2021 میلادی، دکتر علی اکبر اسدی پویا رشته صرع در جولای 2021 میلادی و دکتر امیدرضا فیروزی در رشته فارماکولوژی در نوامبر 2021 میلادی، سه عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند که پیروز به قرار گرفتن در لیست پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر جهان در سال گذشته میلادی شده اند.

او شرح داد: لیست پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر، گزارشی از پژوهشگران پُر استناد جهان در 22 حوزه موضوعی علوم در پایگاه شاخص ­های اساسی علم ESI و در بازه زمانی 10 ساله است.

معمارپور ادامه داد: پژوهشگران در هر رشته بر اساس تعداد استنادهایی که دریافت نموده ­اند، مرتب سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI، به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می­ شوند.

او معیار انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر را تعداد استناد­های اجرا شده به تولیدات علمی آنها بیان کرد و گفت: بر همین اساس، پژوهشگرانی که توانسته­ اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در 10 سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین ­المللی دست یابند، در دسته پژوهشگران پُر استناد یک درصد برتر جهان قرار می­ گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه کسب این افتخار را به اساتید و جامعه دانشگاهی تبریک گفت و برای آنان آرزوی پیروزیت روزافزون کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2062

به "سه عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز در لیست یک درصد برتر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز در لیست یک درصد برتر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید