یادمان 60 سالگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود

به گزارش فروشگاه کوچک، یادمان شصتمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اسفند 98 در سالن همایش های امام خمینی (ره) برگزار می شود.

یادمان 60 سالگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان شصتمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اسفند 98 در سالن همایش های امام خمینی (ره) برگزار می شود.

هسته اولیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با نام دانشکده پزشکی دانشگاه ملی ایران به عنوان اولین دانشکده پزشکی خصوصی در سال 1338 و با پذیرش دانشجو در رشته پزشکی ایجاد شد.

متعاقب تصویب قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 25 اسفندماه 1364 و با ادغام برخی از واحد های آموزشی درمانی وابسته به این وزارتخانه و دانشگاه ملی ایران، از شهریورماه 1365 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی آغاز به کار کرد.

در حال حاضر این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور در زمینه های آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی فعالیت می کند و با در اختیار داشتن نیروی انسانی 17 هزار کارمند و 1300 عضو هیئت علمی به حدود 13 هزار دانشجو و بیش از نیمی از جمعیت پایتخت در زمینه بهداشت و درمان و آموزش خدمت رسانی می کند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی 12 دانشکده، 12 مرکز پزشکی، آموزشی، درمانی، 5 بیمارستان، 3 پژوهشکده، 69 مرکز تحقیقاتی، 2مرکز و 7 شبکه بهداشت و درمان در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 803

به "یادمان 60 سالگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادمان 60 سالگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید