طرح های جدید پله گرد چوبی برای منازل و مغازه های دوبلکس

به گزارش فروشگاه کوچک، کارایی راه پله در خانه فقط منحصر به جابجایی افراد بین طبقات نمی شود، در بسیاری موارد راه پله بعنوان نقطه کانونی دکوراسیون داخلی قرار می گیرد و معمولا اولین چیزی است که هنگام ورود افراد به داخل خانه یا مغازه جلب توجه می کند. از بین تمام طرح ها، پله گرد به خاطر صرفه جویی زیاد در فضا و همچنین ظاهر خاص اش، گزینه اول بسیاری از خانه داران است. پله گرد چوبی اما برای بسیاری از خانه های ایرانی گزینه مناسب تری از نمونه های سنگی و فلزی است. همانطور که می دانید بسیاری از خانه های ایرانی از تم رنگی خنثی و معمولا سفید استفاده می کنند. در چنین تمی، یک پله گرد تمام چوبی به شکلی بسیار زیبا خودنمایی خواهد کرد.

طرح های جدید پله گرد چوبی برای منازل و مغازه های دوبلکس

چوب بعنوان یک عنصر کلاسیک شناخته می شود و به همین خاطر در بیشتر خانه های اشرافی سنتی حضوری پر رنگ دارد. اما دکورهای امروزی و مدرن هم با وجود چوب بی نهایت زیبا دیده خواهند شد. این موضوع خصوصا در مورد دکورهای مینیمال که با تم سرد طراحی می شوند مصداق می یابد. پله گرد چوبی در ترکیب با کفپوش چوبی در زمینه سفید یا طوسی و خاکستری دیوارهای اطراف فضایی گرم و دوست داشتنی می سازد.

بهترین نورپردازی راه پله، 20 نمونه طراحی دیدنی

انواع پله های گرد از لحاظ جنس چوب

پله های چوبی از انواع مختلفی ساخته می شود. در انتخاب خود باید به این موضوع توجه داشته باشید چرا که جنس چوب تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر نهایی آن خواهد گذاشت. بهترین چوب های طبیعی برای ساخت پلکان، چوب گردو، بلوط، ساج و چوب درخت گیلاس هستند. از بین این موارد چوب درخت گردو به خاطر رنگ و گره های زیبای بافت چوب، قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب ها دارد. همچنین امروزه بیشتر شرکت های ساختمانی شرکت ها کیت های پیش ساخته پله گرد را به صورت پکیج آماده در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. پس از دریافت پکیج خود مصرف کننده یا با کمک دریافت از نصاب های حرفه ای، این پله های مارپیچ را در محیط خود نصب می کند. موضوع مهم در سفارش و خرید پله گرد چوبی، توجه به ارتفاع و قطر محیط است. البته تقریبا تمام شرکت های ساختمانی اندازه های سفارشی را قبول می کنند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

آموزش نظافت راه پله ها: چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

انواع پله گرد چوبی از لحاظ نوع طراحی

وقتی نوبت به انتخاب و خرید پله گرد برای خانه دوبلکس می شود ممکن است انواع مختلف پله گرد چوبی شما را سردرگم کند. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، بهتر است از قبل کمی اطلاعات در این زمینه داشته باشید.

پله گرد دو محور

پله های گرد دو محور یکی از پرکاربردترین و البته زیباترین پله های گرد در دکوراسیون داخلی خانه و مکان های تجاری است. این نوع پله ها چون دارای دو محور ساپورت به موازات پله ها بوده و به صورت پیچشی به طبقه بالا نصب می شوند، حالتی شناور داشته و از لحاظ زیبایی فوق العاده خاص هستند. از مزایای این نوع پله میتوان به عدم لرزش و نرده گذاری راحت و زیبای آن اشاره کرد. تزیین این پله ها با کف و نرده های چوبی طرح دار ظاهری فوق العاده لوکس به آنها خواهد داد. البته اجرای این راه پله بسیار سخت بوده و نیاز به طراحی دقیق دارد. از این رو قیمت این پله ها نسبت به مدل ها دیگر بیشتر است.

پله گرد تک محور

پله های گرد تک محور همانطور که از نامشان معین است دارای یک محور معمولا فلزی یا فولادی در مرکز راه پله هستند که تمام وزن پله را بین طبقات بالا و پایین تقسیم می کند. این پله ها نیز دارای استحکام بالایی بوده و شعاع پیچش آنها از 70 تا 85 سانتی متر متغیر است. این پله ها هم اکنون بعنوان پرکاربردترین در منازل مسکونی و مغازه های تجاری هستند. پله گرد چوبی تک شاسی یا تک محور در مقایسه با پله های آهنی و یا مدل های قدیمی دیگر، سرعت نصب بسیار بالایی دارند. همچنین هزینه طراحی و اجرای آن نیز از مدل های دو محور کمتر است.

تزیین دکور زیر راه پله با ایده های جذاب و زیبا برای سال جدید

پله مارپیچ حول محور

هر وقت زوایه چرخش پله به بیش از 270 درجه برسد، آن راه پله تبدیل به یک راه پله مارپیچ خواهد شد. در این نوع راه پله ها عموما یک ستون چوبی یا فلزی در وسط سازه قرار می گیرد که هر کدام از پله ها به آن نصب شده و به صورت پیچیشی تا طبقه بالا ادامه می یابند. برای فهمیدن تعداد پله های مورد نیاز یک پله مارپیچ کافی است ارتفاع کف طبقه اول تا طبقه دوم را بر فاصله بین هر پله (معمولا 15 سانت) تقسیم کنید تا تعداد پله های مورد نیاز شما بدست بیاید. همچنین برای محاسبه میزان چرخش پله راه حل ساده ای وجود دارد. هر کدام از پله های مارپیچ به صورت استاندارد چرخشی به اندازه 30 درجه دارند. برای دانستن اینکه تعداد پله های شما چند درجه چرخش ایجاد خواهند کرد کافی است تعداد پله ها را در عدد 30 ضرب کنید. برای مثال اگر تعداد پله های مورد نیاز فضای شما 12 عدد باشد، با ضرب عدد 12 در 30 به عدد 360 درجه می رسیم. اما اگر تعداد پله ها 9 عدد باشد، با ضرب عدد 9 در 30 به عدد 270 درجه می رسیم.

منبع: اتاق
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1542

به "طرح های جدید پله گرد چوبی برای منازل و مغازه های دوبلکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های جدید پله گرد چوبی برای منازل و مغازه های دوبلکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید