عدم واکسیناسیون مسافران خارجی در ترکیه

به گزارش فروشگاه کوچک، هم زمان با تعطیلات تابستانی، برنامه واکسیناسیون فعالان گردشگری و مسافران در کشور ترکیه شروع شد. مقامات این کشور هنوز برنامه ای را برای واکسیناسیون گردشگران خارجی ندارند.

عدم واکسیناسیون مسافران خارجی در ترکیه

مهدی عباسی، کارشناس توریستی و بازار توریستی ترکیه، از آغاز برنامه واکسیناسیون فعالان توریستی و مسافران در کشور ترکیه، هم زمان با آغاز تعطیلات تابستانی اطلاع داد. وی با تاکید بر اینکه کشور ترکیه هنوز برنامه ای را برای واکسیناسیون توریستان خارجی اعلام ننموده است، اذعان داشت:

کارکنان هتل و مسافرانی که تعطیلات خود را در هتل های شهرهای ساحلی جنوب ترکیه سپری می نمایند، در همان هتل ها می توانند واکسینه شوند. این شرایط فقط برای مسافران داخلی و فعالان توریستی این کشور فراهم شده است.

عباسی ضمن اشاره به ورود روزانه 15 هزار توریست خارجی برای تعطیلات تابستان به حوزه مدیترانه، از برنامه و زمان بندی فوق العاده وزارت بهداشت و درمان ترکیه برای واکسیناسیون با واکسن های فایزر-بیونتک و سینوواک اطلاع داد که منجر به کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا است. وی در این رابطه اضافه نمود:

در منطقه اژه ای ترکیه که مقصد تعطیلات تابستانی است، ایستگاه های واکسیناسیون در بعضی هتل ها آماده شده که پس از آنالیز پرونده بهداشتی فعالان توریستی و مسافران، واکسیناسیون آن ها انجام می گردد. بعضی استان های توریستی ترکیه قصد دارند با واکسیناسیون در هتل ها، آمار افراد واکسینه شده منطقه خود را افزایش دهند و به استانی امن و منطقه نمونه تبدیل شوند. اومون تونسر، مدیر فرهنگ و توریستی استان آیدین در منطقه اژه ای ترکیه که کوش آداسی و دیدیم از جمله شناخته شده ترین شهرهای آن است، اخیرا در مصاحبه ای تایید نموده که هدف از عملیاتی کردن این برنامه، ایجاد یک پایلوت نمونه در دنیا است.

کارشناس بازار توریستی ترکیه با اشاره به اظهارات مقامات کشور، هدف از واکسیناسیون در این مرحله را کارکنان شاغل در بخش توریستی و هتل ها یا منطقه ها دارای جشن یا کنسرت با جمعیت بالا دانست توضیح داد که که این برنامه به توریستان یا مسافران خارجی که با تور ترکیه به صورت موقت و کوتاه مدت به این کشور سفر نموده اند، اختصاص ندارد. وی ادامه داد:

با توجه به این که سن دریافت واکسن کرونا در ترکیه به 18 سال رسیده است، دولت ترکیه از هفته گذشته برای افراد بالای 50 سال که سه ماه از دریافت دُز دوم آن ها گذشته باشد، تزریق دُز سوم را با یک واکسن متفاوت از دو دز اول، آغاز نموده است. بعلاوه برای ایمن سازی کادر درمان دریافت دُز سوم نیز رسمی شد و از این هفته تمام کادر درمان شاغل در مراکز درمانی ترکیه باید نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2106

به "عدم واکسیناسیون مسافران خارجی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم واکسیناسیون مسافران خارجی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید