تور دبی ارزان: فرانسه 80 فروند جنگنده رافائل به امارات می فروشد

به گزارش فروشگاه کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، فرانسه می گوید که امارات متحده عربی 80 فروند جنگنده رافائل را به ارزش 16 میلیارد یورو از این کشور خریداری نموده است.

تور دبی ارزان: فرانسه 80 فروند جنگنده رافائل به امارات می فروشد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

کاخ الیزه در بیانیه ای بیان کرد که این قرارداد حاصل همکاری های راهبردی میان دو کشور است. بعلاوه گفته می گردد اماراتی ها علاوه بر جنگنده های رافائل، 12 فروند بالگرد کاراکال نیز از فرانسه خریداری نموده اند.

این خبر در حالی رسانه ای می گردد که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای سفری دو روزه، راهی امارات، قطر و عربستان سعودی است.

این سفر هم به نوبه خود یک ماه قبل از واگذاری ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به فرانسه و در آستانه شروع رقابت های ریاست جمهوری 2022 این کشور انجام می گردد که پیروزی در آن مستلزم ماندگاری ماکرون در الیزه است.

بازگشت ماکرون از این سفر با قرارداد فروش رافائل به امارات آن هم بعد از مذاکراتی که تقریباً 10 سال به درازا کشیده، می تواند صنایع نظامی فرانسه را بعد از ضربه ای که به واسطه پیمان آکوس خورد، دوباره سرپا کند.

در پی این پیمان، استرالیا قرارداد چشمگیر خرید زیردریایی های فرانسوی به ارزش تقریبی 66 میلیارد دلار را فسخ کرد تا به جای آن، از آمریکا و انگلیس زیردریایی هسته ای بگیرد.

با این قرارداد، ماکرون می تواند جایگاه فرانسه را به عنوان تأمین کننده تسلیحاتی کشورهای حوزه خلیج فارس، بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تضمین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1984

به "تور دبی ارزان: فرانسه 80 فروند جنگنده رافائل به امارات می فروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: فرانسه 80 فروند جنگنده رافائل به امارات می فروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید