فضای ایران و مشهد کاملاً متفاوت با تبلیغات رسانه های غربی است

به گزارش فروشگاه کوچک، عضو مجلس جوانان مالزی گفت: فضای ایران و مشهد کاملاً متفاوت با تبلیغات رسانه های غربی است.

فضای ایران و مشهد کاملاً متفاوت با تبلیغات رسانه های غربی است

به گزارش خبرنگاران از مشهد مقدس، محمدرضا بن عبدالرحمن، جوان مسلمان از کشور مالزی شرکت نماینده در چهارمین اجلاس جوانان کشورهای اسلامی که در مشهد در حال برگزاری است، توضیح داد: برگزاری این اجلاس توسط شهرداری مشهد بسیار عالی بود.

وی اضافه کرد: قبل از اینکه به ایران سفر کنم، دیدگاه متفاوتی در خصوص این کشور داشتم لذا به مطالعه تاریخ این کشور پرداختم.

عضو مجلس جوانان مالزی بیان کرد: در رسانه های خارجی در خصوص ایران و اسلام و شیعه به گونه ای تبلیغ می شود که سبب ترس می شود که این تبلیغات با سفر به ایران در هم شکسته و تفاوت های بسیاری قابل مشاهده است.

محمدرضا بن عبدالرحمن تاکید نمود: قبل از اینکه در خصوص اسلام هراسی صحبت کنیم باید به اهمیت برگزاری اینگونه مجامع توجه نماییم که افرادی از همه کشورهای اسلامی دور هم جمع می شوند و به گفتگو می پردازند.

وی گفت: کشورهای اسلامی باید تفاوت های یکدیگر را بپذیرند تا اتحاد میان این کشورها محقق شود.

فوروا اشیکن، از بانوان مسلمان کشور مالزی نیز گفت: حرف های مطرح شده در رسانه های خارجی در خصوص محدودیت زنان ایرانی درست نیست.

اشیکن اظهار کرد: کشور ایران کشور زیبایی است و مردم این کشور نیز همانند کشورشان زیبا هستند. وقتی به شهر مشهد نگاه می کنم، این شهر را توسعه یافته و منظم می بینم.

این بانوی مسلمان کشور مالزی توضیح داد: قبل از سفر به ایران حرف های زیادی در خصوص محدودیت زنان در این کشور شنیده بودم که نظرم در این مورد کاملا عوض شد و می دانم که در این مورد دروغی بیش نبوده است.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه اجلاس ها که با دور هم جمع شدن جوان های مسلمان دنیا و بیان نظریات دور یک میز همراه است، شناخت بیشتر، افزایش روابط و در نهایت اتحاد کشورهای اسلامی حاصل می شود.

حسین کیتا از جوانان اهل گینه کوناکری شرکت نماینده در چهارمین اجلاس جوانان کشورهای اسلامی نیز بیان داشت: این اجلاس در مشهد به نحو خوبی برگزار گردید اما پیشنهاد می کنم زبان فرانسوی را هم به زبان های استفاده شده در این اجلاس اضافه نمایند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عربستان تبدیل به مسئله ای برای کشورهای اسلامی دیگر شده است و آمریکا هم به این کشور در رسیدن به اهدافش یاری می نماید.

حسین کیتا ادامه داد: برگزاری اینگونه اجلاس ها باعث اجماع کشورهای مسلمان و شیعیان شده و اتحاد کشورهای اسلامی را در پی خواهد داشت.

این جوان اهل گینه کوناکری گفت: تبلیغات منفی در خصوص اسلام و ایران در کشورهای دیگر وجود دارد که این جمع در چند روزی که در ایران به سر می بریم می توانیم خنثی نماینده تبلیغات منفی باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 636

به "فضای ایران و مشهد کاملاً متفاوت با تبلیغات رسانه های غربی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای ایران و مشهد کاملاً متفاوت با تبلیغات رسانه های غربی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید