فینال لیگ قهرمانان اروپا، رؤیای اولین قهرمانی پشت سد باواریایی ها، تقابل تفکرات آلمانی در ایستگاه پایانی

به گزارش فروشگاه کوچک، پرونده رقابت های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا در حالی بسته می گردد که یکی از دو فینالیست این رقابت ها رؤیای اولین قهرمانی را دارد و دیگری سودای ششمین قهرمانی.

فینال لیگ قهرمانان اروپا، رؤیای اولین قهرمانی پشت سد باواریایی ها، تقابل تفکرات آلمانی در ایستگاه پایانی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 20-2019 امشب (یکشنبه) با برگزاری بازی فینال میان تیم های بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن در ورزشگاه لوژ شهر لیسبون برگزار می گردد.

در یک طرف میدان بایرن مونیخی است که به سبب فرایند خیره کننده اش در این فصل از رقابت ها به عنوان مدعی اصلی قهرمانی شناخته می گردد و در طرف دیگر پاری سن ژرمنی که صعودش به این مرحله قطعاً نه از جهتی به سختی جهت باواریایی ها بوده و نه اقتدار حریف باواریایی را در رسیدن به ایستگاه پایانی داشته است.

در حالی که بایرن مونیخ با تحقیر یکی از پس از دیگری رقابت هایش در نیمه ای از قرعه که تیم هایی مانند چلسی، بارسلونا (تیمی که ناپولی را حذف کرد) و لیون (شگفتی سازی که موجب حذف یوونتوس و منچسترسیتی شد) در آن قرار داشتند به سمت کسب ششمین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان تاخته، پاری سن ژرمن با وجودی جهتی به مراتب آسان تر که تیم هایی مانند بوروسیا دورتموند، آتالانتا و لایپزیگ مقابلش قرار گرفتند صعود چندان آسانی به ایستگاه پایانی نداشته است. در واقع این تیم مقابل آتالانتا در مرحله یک چهارم نهایی تنها سه دقیقه با حذف شدن فاصله داشت و چه بسا اگر بی تجربگی حریف نبود، اکنون حسرت رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم بر دل قهرمان فرانسه مانده بود.

فرصتی برای تاریخ سازی

پاری سن ژرمنی که در این فصل سه گانه رقابت های داخلی را برای چهارمین بار در طول شش فصل اخیر برده، سراپا انگیزه است که با کسب اولین قهرمانی خود در اولین حضورش در فینال لیگ قهرمانان به اولین تیم فرانسوی تبدیل گردد که در طول یک فصل چهار جام کسب می نماید. بردهای مراحل اخیر به خصوص برد مرحله قبل لایپزیگ روحیه و اعتمادبه نفس شاگردان توماس توخل را برای محقق کردن این دستاورد بی سابقه دوچندان نموده است. در این میان توخل حساب ویژه ای روی دو ستاره خط حمله اش نیمار و کیلیان امباپه باز نموده و امیدوار است که این دو نفر به خوبی از سوی هافبک های تیم از جمله مارکینیوش و آندر هررا تغذیه شوند.

خیز باواریایی ها برای تداوم شکست ناپذیری

بایرن مونیخ در حالی به فینال لیگ قهرمانان رسیده است که تمام بازی های قبلی خود از ابتدای مرحله گروهی تا کنون (که شامل 10 بازی می گردد) را برده است. در این فرآیند باواریایی ها با ثبت آمار خیره کننده 42 گل زده، که شامل یک برد 7 بر 2 مقابل تاتنهام در مرحله گروهی و یک برد 8 بر 2 مقابل بارسلونا در یک چهارم نهایی می گردد، لرزه بر اندام تمامی رقبای اروپایی شان انداختند. اگرچه زوج نیمار و امباپه در پاری سن ژرمن زوج خطرناکی محسوب می گردد، اما مثلث روبرت لواندوفسکی، توماس مولر و سرژ گنابری در بایرن مونیخ نشان داده است که بهتر راه گلزنی را می شناسند.

رکوردهایی برای شکسته شدن

پاری سن ژرمن به عنوان چهل ویکمین فینالیست لیگ قهرمانان اروپا، در صورت کسب پیروزی در بازی امشب می تواند به بیست و سومین تیم تاریخ تبدیل گردد که این تورنمنت را فتح می نماید. تنها افتخار اروپایی این تیم قهرمانی در جام در جام اروپا در سال 1996 است. همچنین با رخ دادن این اتفاق کیلیان امباپه مهاجم PSG می تواند به فهرست معدود بازیکنانی اضافه گردد که در کارنامه افتخارات شان کسب مهمترین دستاوردهای فوتبال دنیا یعنی قهرمانی در جام دنیای و لیگ قهرمانان را با هم دارند، افتخاری که حتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم پیروز به کسب آن نشده اند.

در طرف مقابل بایرن مونیخ با کسب پیروزی تعداد قهرمانی هایش در لیگ قهرمانان را به عدد شش می رساند و از این حیث به طور مشترک در کنار لیورپول در رده سوم پرافتخارترین تیم این رقابت ها قرار می گیرد. رئال مادرید با 13 قهرمانی و میلان با هفت قهرمانی در رده های اول و دوم هستند.

رویارویی های قبلی

تیم های فوتبال بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن تا کنون هشت بار مقابل هم قرار گرفته اند که تمامی آنها در مراحل گروهی لیگ قهرمانان اروپا بوده است. از این هشت بازی پنج پیروزی سهم پاری سن ژرمن و سه پیروزی سهم بایرن مونیخ بوده است.

5 دسامبر 2017

بایرن مونیخ 3 - پاری سن ژرمن یک

27 سپتامبر 2017

پاری سن ژرمن 3 - بایرن مونیخ صفر

18 اکتبر 2000

بایرن مونیخ 2 - پاری سن ژرمن صفر

26 سپتامبر 2000

پاری سن ژرمن یک - بایرن مونیخ صفر

5 نوامبر 1997

پاری سن ژرمن 3 - بایرن مونیخ یک

22 اکتبر 1997

بایرن مونیخ 5 - پاری سن ژرمن یک

23 نوامبر 1994

بایرن مونیخ صفر - پاری سن ژرمن یک

14 سپتامبر 1994

پاری سن ژرمن 2 - بایرن مونیخ صفر

ترکیب احتمالی

پاری سن ژرمن: ریکو، کرر، تیاگو سیلوا، کیمپمبه، برنات، وراتی، مارکینیوش، هررا، دی ماریا، نیمار و امباپه.

غایبان احتمالی: گوئیه، کورزاوا و ناواس (هر سه مصدوم).

بایرن مونیخ: نویر، کیمیش، سوله، آلابا، دیویس، گورتزکا، تیاگو، پریشیچ، مولر، گنابری و لواندوفسکی.

غایبان احتمالی: بواتنگ و پاوار (هر دو مصدوم).

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1260

به "فینال لیگ قهرمانان اروپا، رؤیای اولین قهرمانی پشت سد باواریایی ها، تقابل تفکرات آلمانی در ایستگاه پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینال لیگ قهرمانان اروپا، رؤیای اولین قهرمانی پشت سد باواریایی ها، تقابل تفکرات آلمانی در ایستگاه پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید