قاسمی: 50 درصد نیاز اولیه مسکن را در استان تامین کردیم ، زمین های اوقاف در اختیار قرار گرفته ، ما مسکن نمی سازیم، شهر می سازیم

به گزارش فروشگاه کوچک، وزیر راه و شهرسازی ایجاد شهر های نو را از اهداف ساخت مسکن ملی دانست و گفت: برطرف کردن مسائل مسکن مهر یکی از ویژگی های نهضت ملی مسکن است؛ در واقع مسکن نمی سازیم، شهر خواهیم ساخت.

قاسمی: 50 درصد نیاز اولیه مسکن را در استان تامین کردیم ، زمین های اوقاف در اختیار قرار گرفته ، ما مسکن نمی سازیم، شهر می سازیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه شورای مسکن استان که در آمفی تئاتر فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مسکن از نیاز های اولیه مردم است و یکی از موضوعاتی که هر هفته در وزارت پیگیری می شود تأمین مسکن مردم است.

وی گفت: تأمین زمین نیاز اولیه تولید مسکن است؛ ما 50 درصد نیاز اولیه مسکن را در استان تامین کردیم، سقف استان کرمانشاه برای ساخت مسکن در بازده زمانی 4 ساله مشخص شده در بسیاری از استان ها متقاضیان بیشتر از سقف تععین شده است.

ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: برنامه ساخت 2 میلیون مسکن را در گام اول داریم که این گام با سختی های بیشتری همراه است، در جهش مسکن کل زمین ها رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود، تمام زیر ساخت ها بدین منظور را در فرایند زمانی کوتاهی اجرا شده و برای یک میلیون و 400 هزار واحد مشخص تکلیف شده است.

رستمی افزود: به استان ها اعلام شده برای 2 سال سقف زمین ها تامین شود که در برخی شهر ها مسائلی وجود دارد و مطمئنا در روز های آینده مشکل تامین این شهرستان ها نیز حل خواهد شد.

وی شرح داد: به مسؤولان استان ها باید بگوییم اگر در این شرایط مردم دارای مسکن نشوند در زمان دیگری بسیار سخت خواهد بود سقف دو ساله استان کرمانشاه را امیدواریم پشت سر بگذاریم و بتوانیم تعداد بیشتری از مردم را صاحبخانه کنیم؛ شرایط اجرای عملیاتی نهضت مسکن به استان ها ابلاغ شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بر طرف کردن مسائل مسکن مهر یکی از ویژگی های نهضت ملی مسکن است و تراکم مسکن مهر را برطرف کردیم و نقشه های مهندسی بهتری ارائه شده و زیر ساخت ها نیز همزمان با ساخت مسکن انجام می شود در واقع ما مسکن نمی سازیم، ما شهر می سازیم.

رستمی اضافه کرد: هر کسی برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کند ما موظف به تامین مسکن هستیم؛ 500 هزار نفر از نیرو های مسلح فاقد مسکن هستند که حدود 100 هزار واحد مسکن نیرو های مسلح آغاز شده است و بقیه دستگاه ها نیز در ساخت مشارکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: زمین های اوقاف در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته، ایجاد شهرک ها و شهر های تازه از اهداف ساخت مسکن ملی است. باید به فکر آینده نیز باشیم و زمین لازم را تامین خواهیم کرد. بیش از 9 میلیون جوان داریم که ازدواج نکردند، ثبت نام مجرد ها تشویقی برای ازدواج است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: آنچه که دولت در بحث مسکن گفته تنها موضوعی است که عدد دارد و باید نیاز های مردم را برطرف کنیم؛ لذا باید سهم 2 میلیون مسکن را در گام اول در کشور اجرایی کنیم.

گفتنی است امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی 18 هزار و 477 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2097

به "قاسمی: 50 درصد نیاز اولیه مسکن را در استان تامین کردیم ، زمین های اوقاف در اختیار قرار گرفته ، ما مسکن نمی سازیم، شهر می سازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسمی: 50 درصد نیاز اولیه مسکن را در استان تامین کردیم ، زمین های اوقاف در اختیار قرار گرفته ، ما مسکن نمی سازیم، شهر می سازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید