تور ارزان فرانسه: لورن تیلی: ترک تیم ملی والیبال فرانسه بسیار سخت بود، رزنده نیازی به مشورت ندارد

به گزارش فروشگاه کوچک، لورن تیلی سرمربی سابق والیبال فرانسه می گوید که هنوز اشتیاق دارد و می خواهد تجربه خود را به اشتراک بگذارد.

تور ارزان فرانسه: لورن تیلی: ترک تیم ملی والیبال فرانسه بسیار سخت بود، رزنده نیازی به مشورت ندارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، در ملاقات نهایی والیبال المپیک توکیو دو تیم کمیته المپیک روسیه و فرانسه برابر هم به میدان رفتند که فرانسه 3 بر 2 به رجحان رسید و قهرمان شد. لورن تیلی، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال فرانسه انتها بسیار خوبی با این تیم داشت و توانست فرانسه را قهرمان المپیک کند.

فدراسیون والیبال فرانسه تصمیم گرفته بود که بعد از رقابت های المپیک سرمربی نوی را برای این تیم به خدمت گیرد، بنابراین راهنمایی تیم ملی فرانسه از این پس بر عهده برناردو رزنده سرمربی مشهور برزیلی خواهد بود.

به نظر می رسد مدتی طول خواهد کشید تا هواداران والیبال فرانسه عادت نمایند که لورن تیلی را روی نیمکت تیم ملی مردان خود نبینند، به ویژه پس از کسب مدال طلای المپیک 2020.

لورن تیلی در گفت وگویی با سایت World of volleyball به موضوع جدا شدنش از تیم ملی والیبال فرانسه پرداخت که می توانید خلاصه آن را در ادامه بخوانید:

خداحافظی با نیمکت تیم ملی فرانسه بعد از بازی های المپیک چه احساسی دارد؟

این یک احساس قوی و رضایت کامل و شادی مانند یک افسانه است. در مدت زمان حضورم بسیاری از برد و باخت ها به دست آمد اما در نهایت تیم پیروز به کسب زیباترین دستاوردی شد که در ورزش می توان به دست آورد. مدال طلای المپیک تاثیر بزرگی روی همه ما در فرانسه داشت.

آیا می توانید جهت فرانسه تا المپیک توکیو را از دیدگاه خود شرح دهید؟

9 سال پیش، ما تمام فکر بازیکنان و کادر فنی را زیر نظر گرفتیم. هدف اصلی ما المپیک بود و همه مسابقات قبل از ریو یا توکیو پله های متفاوتی بود که برای صعود به آن احتیاج داشتیم. بنابراین تصمیم گرفتیم بیشتر تمرین کنیم و در همه مسابقات یک هدف داشتیم و آن هم پیروزی بود. برنامه ما این بود که در 3 سال قبل از المپیک ریو به مدال های بین المللی دست پیدا کنیم. انتخاب کردیم که بتوانیم به شیوه ای که می توانیم بازی کنیم، با بازیکنان جوان و با قدرت، با سرویس و پاس های دقیق، دفاع و حمله آغاز کردیم.

آیا لحظه ای وجود داشت که به توانایی تیم خود برای کسب مدال شک نموده باشید؟ آیا می توانستید حدس بزنید که فرانسه به طلای المپیک دست پیدا می نماید؟

شما همواره شک و تردید در خود دارید. شغل مربیگری یک کار جبری نیست و شما با احساسات و انگیزه کار کنید. بدن شما آسیب می بیند و تیم های مقابل هم سخت کار می نمایند. بنابراین بله! وقتی بعضی مسابقات را از دست می دهید به توانایی ها شک می کنید اما بازیکنان همواره معتقد بودند که کسب مدال امکان پذیر است و این آخرین هدف ما بود. همه چیز ممکن است شما را در جستجوی راه چاره هایی برای رسیدن به سطح بعدی یعنی مدال المپیک انگیزه دهد. ما مدال می خواستیم و طلا برترین آن بود.

ترک سرمربیگری تیم ملی مشهوری مانند تیم فرانسه پس از تقریباً یک دهه کار بی وقفه چقدر سخت بود؟

این تصمیم واقعا سخت بود.

کدام یک از لحظات را به عنوان شادترین دوران سرمربیگری خود انتخاب می کنید؟ بعلاوه، آن لحظه هایی که احساس ناامیدی کردید (در صورت وجود) کدامند؟

هر پیروزی یک لحظه شاد است اما اولین لحظه خوب، قهرمانی دنیا 2014 در لهستان بود. البته شادترین لحظه زندگی ورزشی من طلای المپیک و بدترین لحظه حذف از المپیک ریو و شکست نیمه نهایی اروپا 2019 برابر صربستان در فرانسه بود.

آیا می توانید دلایل خاص ترک سرمربیگری فرانسه را با جزئیات بیشتری شرح دهید؟

این احساس را داشتم که تیم و بازیکنان برای رسیدن به مرحله بعدی، یعنی پیروزی در بازی های بیشتر و مسابقات رو در رو تا سال 2024 و حفظ انگیزه، احتیاج دارند که با شخص متفاوتی کار نمایند. معتقدم که یک سیستم نو، یک روش نو احتیاج است. بعلاوه من یک پیشنهاد بسیار هیجان انگیز از طرف تیم والیبال پاناسونیک پنترز ژاپن برای سرمربیگری داشتم. ژاپن برای والیبال به خاطر همه مدالهایی که کسب نموده است، مهارت ها، شیوه بازی آنها و فرهنگشان، کشور مهمی به شمار میرود.

برناردو رزنده یکی دیگر از بزرگترین اسطوره های والیبال جانشین شما شد. نظر شما در خصوص تصمیم فدراسیون فرانسه برای مشخص سرمربی برزیلی چیست؟

من افتخار می کنم که فدراسیون فرانسه توانست رزنده را به خدمت بگیرد. این یک انتخاب بسیار خوب برای تیم و والیبال فرانسه است. بازیکنان می خواهند برای او بازی نمایند. معتقدم آنها تا بازیهای المپیک 2024 پاریس نتایج خوبی را به دست می آوردند.

آیا با رزنده گفتگو نموده اید؟

او احتیاجی به مشاوره ندارد. ما یک صحبت کوتاه اما بسیار محبت آمیز داشتیم.

شما در ژاپن به کار خود ادامه می دهید. برنامه ها و ایده های فصل آینده شما چیست؟

شرایط در ژاپن بسیار عالی است. بازیکنان سخت کوش هستند و علاقه زیادی به تماشای همه مسابقات و تمرینات دارند. آنها قادرند ساعت ها در استادیوم بمانند تا هر حرکت و مهارتی را تقویت نمایند. چالش زیادی در لیگ والیبال ژاپن وجود دارد. شما می توانید در مقابل هر تیمی پیروز شوید یا ببازید و انجام 2 مسابقه در هفته سخت تر از تصور ماست!

آیا خودتان را در والیبال و در سطح تیم های ملی در آینده نزدیک یا دور می بینید؟

چرا که نه؟ آیا من خیلی پیرم؟ من هنوز اشتیاق دارم و می خواهم تجربه خود را به اشتراک بگذارم اما اکنون می خواهم کارم را در باشگاه های ژاپن پیگری کنم و خانواده ام را ببینم که دلم برایشان تنگ شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1920

به "تور ارزان فرانسه: لورن تیلی: ترک تیم ملی والیبال فرانسه بسیار سخت بود، رزنده نیازی به مشورت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: لورن تیلی: ترک تیم ملی والیبال فرانسه بسیار سخت بود، رزنده نیازی به مشورت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید