مارمولک&zwnjها؛ مانع حداث کارخانه تسلا در آلمان

به گزارش فروشگاه کوچک، ولی معترضان در دادگاه گفتند که این اقدامات زیست گاه های مار ها و مارمولک های حفاظت شده این منطقه را به خطر می اندازد. دادگاهی در فرانکفورت حکم داده است که پاک سازی جنگل متوقف گردد تا آنالیز های بیشتر انجام گیرد.

مارمولک&zwnjها؛ مانع حداث کارخانه تسلا در آلمان

حامیان محیط زیست به دادگاه گفته اند که احداث کارخانه های تسلا، زیست گاه های مار ها و مارمولک ها را به خطر می اندازد

کنش گران حامی محیط زیست باز هم توانستند از دادگاه آلمان حکم بگیرند که مقدمات احداث کارخانه خودروسازی تسلا متوقف گردد. این شرکت تولیدکننده خودرو های برقی برای احداث نخستین کارخانه خودروسازی و باتری سازی اش در اروپا، مشغول صاف کردن زمین های جنگلی اطراف برلین، پایتخت آلمان، بوده است.

ولی معترضان در دادگاه گفتند که این اقدامات زیست گاه های مار ها و مارمولک های حفاظت شده این منطقه را به خطر می اندازد. دادگاهی در فرانکفورت حکم داده است که پاک سازی جنگل متوقف گردد تا آنالیز های بیشتر انجام گیرد.

پیش تر هم دادگاه جلوی طرح تسلا برای احداث کارخانه بزرگش در گورنهایده آلمان در نزدیکی برلین را گرفته بود. شرکت تسلا کارخانه های بزرگش را گیگافکتوری می خواند.

ایلان ماسک، رئیس تسلا، یک سال پیش با تشریفات فراوانی از طرح احداث این کارخانه پرده برداشت و گفت که میخواهد آن را تا اول ژوئیه امسال میلادی، یعنی اوایل تابستان آینده، راه بیندازد. هدف تسلا این است که سالانه نیم میلیون خودرو در این کارخانه بسازد.

از طرف دیگر حزب دموکرات مسیحی و حزب دموکرات آزاد آلمان حامی احداث این کارخانه های تسلا هستند و می گویند جلوگیری از آن می تواند به جذابیت آلمان برای تولیدکنندگان لطمه بزند. تسلا برای احداث کارخانه خودروسازی و باتری سازی اش باید حدود 91 هکتار جنگل را صاف کند.

برنامه تسلا هم چنین با کشف هفت بمب قدیمی باقیمانده از جنگ جهانی دوم در محل احداث کارخانه، از زمان عقب افتاده بود. هم چنین درباره تاثیر این کارخانه های تسلا بر منابع محلی آب نگرانی هایی وجود داشت که این شرکت قبول کرد مصرف آب را کاهش دهد.

تسلا دو کارخانه بزرگ گیگافکتوری در آمریکا و چین دارد. اوایل امسال میلادی این شرکت عنوان گران بهاترین شرکت خودروسازی را گرفت که تا قبل از این برای تویوتا بود.

بازاریابی برای مدل سه خودرو برقی تسلا در آلمان پیروز بوده است

منبع: فرادید
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1439

به "مارمولک&zwnjها؛ مانع حداث کارخانه تسلا در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارمولک&zwnjها؛ مانع حداث کارخانه تسلا در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید