مایکروسافت 2 قابلیت نو به مرورگر اج اضافه می نماید

به گزارش فروشگاه کوچک، مایکروسافت در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن دو قابلیت نو به مرورگر اج مبتنی بر موتور کرومیوم است. این شرکت میخواهد تا یک ردیاب قیمت را به مرورگر اج خود اضافه کند و در ویژگی نو دیگر کاربران می توانند در صورت افشای رمزهای عبور آنلاین به راحتی آن ها را تغییر دهند. قابلیت ردیابی قیمت که به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت، برای ردیابی محصولاتی که اخیراً مشاهده نموده اید طراحی شده و تغییرات قیمت را به شما اطلاع می رساند.

مایکروسافت 2 قابلیت نو به مرورگر اج اضافه می نماید

مایکروسافت با مرورگر اج خود روی بهبود تجربه خرید کاربران تمرکز زیادی نموده و قبلاً نیز قابلیت هایی مانند مقایسه قیمت، تاریخچه قیمت و کوپن های داخلی را در اختیار کاربران این مرورگر قرار داده است. لیات بن زور مدیر اجرایی مایکروسافت که بر روی طرح زندگی مدرن این شرکت کار می نماید، شرح داد: این ویژگی نو به زودی ارائه می گردد و در دسترس کاربران قرار می گیرد. بنابراین شما همانطور که معمولاً در فروشگاه های آنلاین اسکرول می کنید، مرورگر اج مایکروسافت به شما اطلاع می دهد که آیا هر یک از کالاهایی که اخیراً مشاهده نموده اید، با تغییر قیمت همراه بوده یا نه

هنوز معین نیست که مایکروسافت چگونه با نگرانی های مربوط به حریم خصوصی محصولاتی که به صورت آنلاین جستجو می کنید و قیمت های مرتبط با آن ها مقابله خواهد نمود. مایکروسافت به طور سنتی تعدادی کنترل کننده متمرکز بر حریم خصوصی را در مرورگر اج ارائه می دهد، بنابراین انتظار داریم گزینه های مشابهی را در اینجا ببینیم. حال که صحبت از حریم خصوصی و امنیت شد، بد نیست بدانید که مایکروسافت میخواهد تا یک ابزار رمزعبور کاربردی را به مرورگر اج اضافه کند.

مایکروسافت در حال اجرای آزمایشی یک ویژگی نو در مرورگر اج است که تغییر رمزهای عبور شما را در صورت افشای آنلاین آن ها، آسان می نماید. این مرورگر گذرواژه های لو رفته را کنترل می نماید و اگر به آن اجازه دسترسی دهید، به زودی می توانید مستقیماً به صفحه تغییر رمزعبور یک سایت برای تغییر اطلاعات هویتی خود نظیر نام کاربری و کلمه عبور منتقل شوید.

سپس مایکروسافت اج یک رمزعبور نو، منحصر به فرد و قوی را برای شما ایجاد می نماید. بن زور می گوید: تغییر آسان رمزعبور تنها در تعداد محدودی از سایت ها برای آغاز در دسترس است، اما ما با جدیت کوشش خواهیم کرد تا این لیست را در ماه های آینده توسعه دهیم و تعداد سایت های بیشتری را به این قابلیت کاربردی مجهز کنیم.

لازم به ذکر است مایکروسافت در آپدیت اخیری که برای کاربران ویندوز 11 منتشر نموده، اقدام به مسدودکردن ابزار EdgeDeflector نموده است. این ابزار به کاربران اجازه می داد تا بازشدن اجباری بعضی از پیوند ها در مرورگر اج را دور بزنند. مایکروسافت در ویندوز 11 فرایند تغییر مرورگر پیش فرض را سخت تر از گذشته نموده است.

با این وجود برای ترغیب کاربران برای استفاده از مرورگر اج، تنها به این روش بسنده ننموده و حتی اگر مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهید، بعضی از پیوند های داخلی ویندوز مانند بخش جستجو و ویجت ها همچنان به مرورگر اج راهنمایی می شوند. کاربران در عین نارضایتی، از این امر ناخوشنود بوده و آزادی عمل در انتخاب مرورگر دلخواه را از آنان سلب نموده است.

در واقع مایکروسافت مکانیزمی ترتیب داده است که این دست از پیوندها در محیط ویندوز شِل با استفاده از پروتکل :microsoft-edge فراخوانی شوند، این پروتکل صرفا به وسیله مرورگر اج قابل شناسایی است. اما سایر پیوند هایی که پروتکل فوق در ابتدای آن ها قرار ندارد با همان مرورگر پیش فرض باز می شوند.

این ابزار با دستکاری پروتکل فوق به پروتکل های رایج مانند https که در ابتدای لینک ها وجود دارند، این محدودیت را دور می زند. به نظر می رسد در آپدیت اخیر ویندوز 11 این جهت که درواقع به علت وجود یک باگ بوده، مسدود شده و با وجود دستکاری آن، پیوند ها همچون سابق در مرورگر اج باز می شوند، گرچه این توسعه دهنده اعلام نموده است که محدودیت نو نیز قابل خنثی شدن است اما ممکن است باعث مختل شدن عملکرد عادی سیستم عامل گردد بنابراین برنامه ای برای آپدیت کردن ابزار خود ندارد.

بعلاوه این شرکت نیز اخیرا، سرویس نو خود برای تکمیل اتوماتیک فرم ها روی سایر پلتفرم ها را رونمایی کرد. این سرویس اولین بار در مرورگر مایکروسافت اج استفاده شده است. سرویس تکمیل اتوماتیک مایکروسافت به عنوان افزونه از برنامه Microsoft Authenticator وارد عمل می گردد. این افزونه کاری انجام می دهد که مرورگرها حین تکمیل فرم ها به دست کاربران، ذخیره سازی و پرکردن اتوماتیک آن ها را در دفعات بعدی به کاربران پیشنهاد می دهند.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1976

به "مایکروسافت 2 قابلیت نو به مرورگر اج اضافه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت 2 قابلیت نو به مرورگر اج اضافه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید