محققان : اختلال خواب نوزاد شیرخوار را جدی بگیرید

به گزارش فروشگاه کوچک، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که در سال اول زندگی خود به طور مداوم با خواب می جنگند، در سنین کودکی ممکن است دچار اختلال های عاطفی نظیر افسردگی شوند.

محققان : اختلال خواب نوزاد شیرخوار را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد بچه هایی که در سال اول زندگی خود به طور مداوم با خواب می جنگند، احتمالاً مبتلا به اضطراب کودکی می شوند.

براساس داده های موجود، از هر 5 نوزاد یک کودک در طول 12 ماه اول خود دچار مسائل خواب است؛ بیدار شدن مکرر یا به خواب رفتن از جمله این اختلال است.

محققان دریافتند این نوزادان تا چهار سالگی سه برابر بیشتر از دیگر افراد از مسائل عاطفی رنج می برند.

آنها همچنین بیش از دو برابر احتمال ابتلا به یک اختلال عاطفی مانند افسردگی، اضطراب جدایی یا اختلال وسواس فکری تا سن 10 سالگی را دارند.

تحقیقات نشان می دهد، بچه هایی که در سال اول زندگی خود به طور مداوم برای به خواب رفتن دچار مشکل هستند، احتمالاً در دوران کودکی از اضطراب و افسردگی رنج می برند.

دانشمندان این پژوهش از انستیتوی تحقیقات بچه ها Murdoch در ملبورن استرالیا گفتند بچه هایی که برای خوابیدن کوشش می نمایند باید برای جلوگیری از مسائل روحی و روانی در دوران کودکی کنترل شوند.

این تیم 1500 کودک را تحت نظر قرار دادند و از مادران آنها درباره نحوه به خواب رفتن بچه ها پرسش هایی را انجام دادند؛ معین شد که حدود 19 درصد مسائل خواب پایدار و شدید دارند، از جمله بیدار شدن مکرر در شب و مشکل در خوابیدن بدون یاری والدین؛ 56 درصد دیگر مشکل خواب متوسط و نوسان داشتند و 25 درصد خواب آرام داشتند؛ نوزادان در طول دوران کودکی مورد پیگیری قرار گرفتند و سلامت روانی آنها در سنین چهار تا ده سالگی ارزیابی شد.

این تحقیق که در مجله BMJ Archives of Disease in Childhood منتشر شده، نشان داد افرادی که مشکل خواب پایدار و شدید دارند، 2.7 برابر بیشتر در معرض علائم مسائل عاطفی هستند.

دانشمندان نوشتند: خواب پریشان در دوران شیرخوارگی ممکن است نشانه اولیه افزایش حساسیت کودک به مسائل بعدی سلامت روان به ویژه مسائل اضطرابی باشد.

آنها گفتند خانواده هایی که مسائل خواب مداوم در شیرخواران را گزارش می دهند، ممکن است احتیاج به حمایت بیشتر داشته باشند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 984

به "محققان : اختلال خواب نوزاد شیرخوار را جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان : اختلال خواب نوزاد شیرخوار را جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید