محققان: ماسک بزنید و تا 225 برابر بیشتر از فاصله اجتماعی در امان باشید

به گزارش فروشگاه کوچک، یک مطاله نو نشان داد استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه صورت استفاده می گردد، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می نماید.

محققان: ماسک بزنید و تا 225 برابر بیشتر از فاصله اجتماعی در امان باشید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، داده های به دست آمده از یک آنالیز نو نشان می دهد، استفاده از ماسک صورت صرف نظر از هر سناریویی که به چه صورت استفاده می گردد، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بهتر از فاصله گذاری اجتماعی عمل می نماید.

محققان دریافتند، پوشیدن یک پوشش می تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا 225 برابر کاهش دهد، در حالی که بسیاری صرفاً به قانون رعایت سه متر فاصله تکیه می نمایند.

این مطالعه نشان داد در صورت تکیه بر قانون رعایت فاصله سه متری، 90 درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. پژوهش ها نشان داد، اگر هر دو نفر از ماسک های درجه پزشکی FFP2 استفاده نمایند، خطر انتقال فقط 0.4 درصد است. کارشناسانی که این مطالعه را انجام دادند تاکید کردند، یافته های آنها فاصله گذاری اجتماعی را کم اهمیت می نماید.

استفاده از ماسک تقریباً در همه کشورهای دنیا در مقطعی از همه گیری اجباری شده است، اما به علت شواهد ضد و نقیض هنوز در خصوص اثربخشی آنها صحبت نمی گردد. آخرین تحقیق، به وسیله تیمی از متخصصان آلمانی و آمریکایی، نوترین تحقیقی است که به این نتیجه رسیده، پوشیدن پوشش صورت محافظت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

به گفته کارشناسان، اگر افراد به مدت 5 دقیقه روبروی فرد آلوده بایستند و هیچ کدام از آنها ماسک نزنند، حتی با فاصله 3 متری، 90 درصد احتمال ابتلا به کووید وجود دارد. این آنالیز پس از یک مطالعه بزرگ انجام شد که نشان داد استفاده گسترده از ماسک می تواند نرخ عفونت را تا 50 درصد کاهش دهد، یعنی دو برابر مقدار فاصله گذاری صرفاً اجتماعی.

هفته گذشته در واکنش به نوع بسیار عفونی امیکرون، استفاده از ماسک در انگلیس در حمل و نقل عمومی و در مغازه ها اجباری شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2029

به "محققان: ماسک بزنید و تا 225 برابر بیشتر از فاصله اجتماعی در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: ماسک بزنید و تا 225 برابر بیشتر از فاصله اجتماعی در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید