مضرات مصرف زیاد کلم بروکلی برای سلامتی

به گزارش فروشگاه کوچک، تهران (پانا) - کلم بروکلی از جمله گیاهانی است که علیرغم فواید بسیار، مصرف بی میزان آن می تواند سلامت فرد را تهدید کند.

مضرات مصرف زیاد کلم بروکلی برای سلامتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ممکن است از اینکه یخچال خود را با کلم بروکلی بسیار سالم پر کنید هیجان زده شوید، اما مصرف بیش از حد آن می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

اگر عاشق خوردن سالاد هستید، به احتمال زیاد، ممکن است در نهایت کلم بروکلی را در آن بریزید؛ چرا که نه، زیرا این گیاه سرشار از مواد مغذی است. اما اگر به شما بگوییم که کلم بروکلی مورد علاقه تان می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، به شما آسیب بزند، چه می گردد، به خصوص اگر آن را به صورت روزانه مصرف می کنید.

متاسفانه، کلم بروکلی بر عملکرد غده تیروئید شما تاثیر می گذارد، زیرا ماهیت آن گواتروژن است. آن ها آن دسته از مواد شیمیایی هستند که عملکرد غده تیروئید را سرکوب می نمایند. این ماده شیمیایی با ید در بدن شما تداخل می نماید، به همین علت غده تیروئید شما بزرگ شده و منجر به گواتر می گردد.

کلم بروکلی بعلاوه دارای تیوسیانات است. آنشیکا سریواستاوا، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه بالینی می گوید: این ترکیب بسیار خطرناک است، زیرا منجر به پرکاری تیروئید می گردد و به همین علت با مسائلی مانند افزایش وزن، خستگی، ریزش مو و نفخ صورت روبرو می شوید.

علاوه بر این، کلم بروکلی مانند کلم پیچ و کلم از خانواده چلیپایی هاست و در بعضی افراد منجر به مسائل معده و بعلاوه نفخ می گردد.

یکی دیگر از دلایلی که باید از مصرف بیش از حد کلم بروکلی اجتناب کرد این است که می تواند باعث اختلال در حرکت روده شما گردد. کلم بروکلی سرشار از فیبر است که اگر در حد اعتدال مصرف گردد مفید است، اما اگر فیبر بیش از حد بخورید، بدن شما آنزیم های زیادی برای هضم آن نمی سازد و از این رو تحریک روده را تجربه می کنید.

سریواستاوا می افزاید: بروکلی عوارض جانبی دیگری نیز دارد. اگر به درستی پخته نگردد، ایزوفلاون های موجود در آن را افزایش می دهد و به همین علت احتمال سکته مغزی ایسکمیک به ویژه در زنان افزایش می یابد. اگرچه نادر است و تحقیقات بیشتری در خصوص این موضوع مورد احتیاج است، اما نمی توانیم احتمال آن را انکار کنیم.

بعلاوه مطالعه ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف زیاد بروکلی برای سلامتی مضر است.

به گفته مرکز پزشکی Wexner دانشگاه ایالتی اوهایو، افرادی که از دارو های رقیق نماینده خون استفاده می نمایند باید در مصرف بروکلی خود دقت نمایند. طبق این مطالعه، کلم بروکلی حاوی ویتامین K است و می تواند بر اثربخشی داروی شما تاثیر بگذارد.

می بینید که اگر در حد اعتدال مصرف نگردد چگونه این غذای فوق العاده می تواند یک سوپر فلاپ باشد. این گیاه می تواند سمی تر از چیزی باشد که تا به حال می دانستید!

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2163

به "مضرات مصرف زیاد کلم بروکلی برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات مصرف زیاد کلم بروکلی برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید