معادن نمک زیرزمینی که میزبان کنسرت ها، مسابقات دوچرخه سواری و عروسی هستند

به گزارش فروشگاه کوچک، در معادن زیبای زیرزمینی نمک، بازدیدکنندگان فضاهایی غارمانند و پهناور و دورنماهایی بی مانند را می یابند و از هوای نیروبخش و فشرده این غارها استفاده می کنند.

معادن نمک زیرزمینی که میزبان کنسرت ها، مسابقات دوچرخه سواری و عروسی هستند

معدن نمک ویلیچکا؛ لهستان

در معدن نمک ویلیچکا در لهستان، سالانه میلیون ها جهانگرد به تماشای ده ها مجسمه، چلچراغ های بزرگ و دو کلیسای کوچکی می آیند که معدنچیان از دل صخره های نمکی آن ها را تراشیده اند. به کلیسای ساخته شده در این معدن گاه کلیسای جامع نیز می گویند که در قرن سیزدهم ساخته شده و نقل شده است که پرنسس کینگا در این مکان حلقه ازدواجش را بر دست و عروسی کرده است.

معادن نمک نیموکُن؛ کلمبیا

پنج قرن است که معادن نمک نیموکُن، با عمق هشتاد متر، در کلمبیا برای مردم بومی منطقه سودآور بوده؛ ابتدا به عنوان تولیدکننده باارزش نمک برای حاکمان محلی و امروزه نیز به عنوان یکی از جاذبه های برتر جهانگردی در کشور. در درون این معادن، مجسمه ای هزار و ششصد کیلوگرمی به شکل قلب، آبشاری نمک و چشمه آرزوها خودنمایی می کند.

کلیسای جامع نمکی زیپاکوییرا؛ کلمبیا

کلیسای جامع نمکی زیپاکوییرا در مجاورت معدن نیموکُن در کلمبیا قرار گرفته است. این کلیسای جامع از چهارده معبد کوچک تشکیل شده که یادآور آخرین سفر مسیح مقدس است. در این معدن یک پارک تفریحی هم قرار گرفته است که بخش های مختلفی چون موزه شوراب، یک تالار کنفرانس برای مناسبت ها، چندین اثر هنری، یک آب انبار و یک معدن واقعی را دربرمی گیرد.

معدن آسه؛ آلمان

ورودی خشک، سرد و زیرزمینی معدن آسه لااقل از سال 1965 انباری برای مواد رادیواکتیو بوده است. کشور آلمان از سال 2013 مشغول جابجایی صد و بیست و شش هزار بشکه پوسیده در تونل های این معدن است که پسماندهای هسته ای در آن ها نگهداری می شده است. هر چند این پروژه بسیار خطرناک بوده از قرار معلوم اثر چندانی هم نخواهد داشت.

معدن نمک پرِید؛ رومانی

معدن نمک غارمانند پرِید در رومانی صد و شصت متر عمق و 1/3 کیلومتر طول دارد و نمکی به عمر حداقل 500 سال در آن انبار شده است. درون این معدن، آب وهوا فشاری بالا و سنگین دارد. این امر سبب می شود این معدن فضایی ایده آل برای آنانی باشد که از برونشیت یا آسم رنج می برند و برای درمان به آنجا می فرایند.

معدن نمک توردا؛ رومانی

از دوران باستان به این سو، معدن نمک توردا ذخایر غنی نمکش را، با استخراج از حجره های غارمانندش، در اختیار مردم بومی گذاشته است. یکی از محبوب ترین این حجره ها اتاق کریواک نام دارد. در این تالار دستگاهی بدوی قرار گرفته است که در سال 1881 در آنجا نصب شده و از آن برای بالا بردن صخره های نمک به سطحِ زمین استفاده می شد. در سال 2010 دولت رومانی درهای این معدن را به روی جهانگرد ها گشود، البته پس از آن که پنج میلیون یورو روی آن سرمایه گذاری کرد.

معدن نمک سوندِرشوزِن؛ آلمان

معدن قدیمی و 230 پایی در سوندِرشوزِن آلمان اکنون بدل به محل مسابقات دوچرخه سواری، نشست ها، توریسم و حتی کنسرت ها شده است، از جمله گروه ملکه های عصر سنگی در سال 2008 که اتفاقا خیلی هم به فضای اطراف می آمد.

معدن سولیگُرسک؛ بلاروس

معدن نمک سولیگُرسک در بلاروس نیز میزبان کنسرت هاست، اما بیشتر به خاطر کلینیک غارشناسی اش شهره است که هر ساله بیش از هفت هزار بیمار مبتلا به امراض تنفسی را درمان می کند. فضای این غار برای درمان بیماران آسم و برونشیت بی نظیر است، چراکه مقدار زیادی ناتریوم، کالیوم و یون های منیزیم در فضای آن وجود دارد.

معدن نمک پولکُویس- سییِروزویس؛ لهستان

معدن نمک پولکُویس-سییِروزویس در لهستان امروزه نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد و سالیانه پانصد تن نمک از آن استخراج می شود. استخراج از این معدن با منفجر کردن محاسبه شده صخره های نمکی این معدن صورت می گیرد. همچنین در این معدن، در عمق هزار و دویست کیلومتری زمین، صدها تن مس و نقره قرار گرفته است.

معدن نمک خِورا؛ پاکستان

دومین معدن نمک بزرگ جهان را لشکریان اسکندر کبیر سیصد و بیست سال پیش از میلاد مسیح در پاکستان امروزی کشف کردند. این محل امروزه کاربردی دوگانه دارد؛ بزرگ ترین منبع تولید نمک کشور و همچنین جاذبه ای جهانگردی که سالیانه بیش از دویست و پنجاه هزار بازدیدکننده دارد. در این معدن همچنین یک قطار برقی، یک کلینیک درمان بیماری های تنفسی و همچنین یک مسجد قرار گرفته است که کاملا از صخره های نمکی ساخته شده است.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2012

به "معادن نمک زیرزمینی که میزبان کنسرت ها، مسابقات دوچرخه سواری و عروسی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معادن نمک زیرزمینی که میزبان کنسرت ها، مسابقات دوچرخه سواری و عروسی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید