معرفی مکان های دیدنی لنده Lendeh

به گزارش فروشگاه کوچک، شهرستان لنده با وسعت 850 کیلومتر مربع در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد در 210 کیلومتری یاسوج قرار گرفته است.شهرستان لنده با غنای تاریخی کهن دارای مناطق بکر گردشگری با داشتن دو آب وهوای متفاوت سردسیری و گرمسیری و وجود آبشارهای زیبا و چشمه های جوشان دارای دو روخانه آب شیرین موگرمون و قیام و هزاران جاذبه گردشگری دیگر می باشد.تنوع آب و هوایی در کمتر از 15دقیقه و وجود مناظر دیدنی بکر و خاطره انگیز و جنگل های پوشیده از درختان بلوط از جمله شاخصه های است که حوزه گردشگری این شهرستان را متمایز از سایر شهرستان های استان نموده است. در ادامه مطلب همراه تاپ تراول باشید تا با جاهای دیدنی لنده بیشتر آشنا شوید.

معرفی مکان های دیدنی لنده Lendeh

روستای عروه

روستای عروه در فاصله 20 کیلومتری شهر لنده و از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده است. این روستا در زمستان پوشیده از برف و در تابستان دارای آب و هوای خنک است. روستای عروه دارای چشم اندازهای طبیعی مانند باغات سرسبز عناب و گردو به همراه چشمه همواره جوشان است که محیطی بسیار زیبا را برای گردشگران و طبیعت دوستان فراهم نموده است. آب چشمه همواره جوشان و گوارای روستای عروه پس از عبور از باغات عناب، گردو، سیب درختی و انار به دره فصلی جنوب روستا می ریزید. روستای عروه با چشم اندازی زیبا همانند ماسوله شمال ایران است.

منطقه موگرمون

در فاصله 5 کیلومتری ضلع شرقی شهرستان لنده منطقه ای زیبا و بکر واقع شده که موگرمون نام دارد . موگرمون که به بهشت گمشده شهرت دارد همچون نگینی در شهرستان لنده و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد می درخشد و دارای جاذبه گردشگری و تفریحی مثل رودخانه جن بوده که با داشتن طبیعتی با درختان بسیار زیبا و آب زلالی که از دل کوه می جوشد تفرجگاه زیبا و دل نشینی را برای گردشگران به وجود آورده است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

آبشار طوف خیمه سوق

آبشار طوف خیمه سوق در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. این آبشار زیبا در نزدیکی روستای بی بی زلیخا در 10 کیلومتری شهر سوق و در راستا لنده به دهدشت واقع است. از راستا روستای بی بی زلیخا و توف خیمه پس از حدود نیم ساعت کوهپیمایی به پای آبشار می رسید. ارتفاع این آبشار نزدیک به پنجاه متر است که اطراف آن را درختان بلوط و کنار و گیاهان دارویی احاطه نموده اند. جریان آب در این آبشار به نحوی مسحور کننده و از دیواره ای بلند، باشکوه و هیبت بسیار به پایین سرازیر می گردد.

دشت شقایق

دشت شقایق های منطقه چهارراه آل طیب(طرح مرحوم حسن پور) در 14کیلومتری شهرلنده قرار گرفته است که دشت هایش در فصل بهار مملو از گل های شقایق است که از موقعیت فوق العاده گردشگری برخوردار است.

بقعه شیخ ابراهیم عباس

بقعه شیخ ابراهیم عباس در روستای مالشیخ لنده یکی دیگر از جاذبه های زیبای شهرستان لنده است که درفاصله 9کیلومتری شهرلنده واقع شده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 778

به "معرفی مکان های دیدنی لنده Lendeh" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی لنده Lendeh"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید