مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 و لکسوس LX570

به گزارش فروشگاه کوچک، در دوره ای که هر خودروی بی کیفیت و بی نام و نشانی به راحتی به بازار ایران راه پیدا می نماید دیدن یک خودروی اصیل و باکیفیت حس و حال خوبی دارد. اگرچه قیمت این خودروها معمولا به حدی بالاست که خریدن آن برای عموم مردم همانند یک خواب شیرین است، ولی باز هم دلیل نمی گردد که زبان به تحسین آن ها نگشاییم و شیفته آن ها نشویم.

مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 و لکسوس LX570

بیشتر این خودروها از برندهای معروفی در زمینه فراوری خودروهای سواری مانند ب ام و، بنز و لکسوس هستند که چشم مردم به دیدن آن ها در خیابان ها عادت نموده است ولی این بار با یک خودروی شاسی بلند لوکس از یک برند اصیل ولی نه چندان شناخته شده برای مردم ایران در زمینه خودروهای سواری یعنی ولوو XC90 روبرو هستیم.

این خودروی لوکس سوئدی در سال 2016 به بازار ایران راه پیدا کرد و کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند در مقابل رقبای قدرتمندش در بازار قد علم کند و از پس آن ها بربیاید اما با گذشت زمان این اتفاق بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفت و قانون منع واردات خودروهای بالای 2500 سی سی نیز به یاری ولوو XC90 آمد تا مشتریان روی خوش بیشتری به آن نشان دهند. در این مطلب قصد داریم مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 و لکسوس LX570 بپردازیم و این زیبای سوئدی را در کنار رقبایش نگاه کنیم.

مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5

ب ام و همواره یک برند محبوب در بازار ایران است و کشش مشتریان به سمت محصولات آن همواره بالا بوده است. X5 نیز از این قاعده مستثنی نیست، البته برای تهیه آن باید به مدل های کارنموده 2013 و 2014 اکتفا کنید زیرا مدل های جدیدتر آن هرگز مجال ورود به بازار ایران راه پیدا نکرد. مدل 2014 این خودرو از ظاهری اسپرت و زیبا برخوردار است و از اصالت طراحی محصولات بی ام و نیز بهره مند است.

در نقطه مقابل ولوو XC90 نیز از طراحی زیبا و مدرنی برخوردار است. هر خودرو از المان های منحصر به فردی در طراحی استفاده نموده اند که باعث شده هواداران خودشان را داشته باشند، ولی در حالت کلی بی ام و از ظاهر اسپرت تر و دینامیک تری برخوردار است.

همین فرایند در داخل نیز ادامه دارد.با مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 متوجه می شویم که کابین ب ام و بسیار زیبا و لوکس است و فضای کافی و راحت برای سرنشینان فراهم می نماید. این خودرو اگرچه از ابعاد کوچکتری نسبت به ولوو XC90 برخوردار است، اما در نسخه های سفارشی همانند ولوو با سه ردیف صندلی ارائه می گردد. آپشن های به کار رفته در ب ام و X5 نیز متعدد بوده ولی از این نظر در مقابل ولوو XC90 در صندلی پایین تری قرار می گیرد و تعدادی از آپشن های آن نیز تنها در نسخه های سفارشی ارائه می گردد.

ب ام و X5 با قدرتمندترین پیشرانه خود یعنی XDrive50i به بازار ایران راه یافت. این پیشرانه 4.4 لیتری V8 توان فراوری 450 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را دارد که از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد. تا همین جا معلوم است که عملکرد این پیشرانه بسیار بهتر از پیشرانه ولوو با 316 اسب بخار خواهد بود.

در مجموع می توان گفت که ولوو XC90 علی رغم اینکه خودروی بسیار خوبی است و از امکانات بیشتری نسبت به ب ام و X5 بهره می برد ولی به دلیل حساسیت پیشرانه آن هزینه های تعمیر و نگهداری بیشتری دارد و از طرفی ب ام و X5 پیشرانه قدرتمند تر و کم دردسرترین را ارائه می نماید و از بازار خرید و فروش بهتری نیز برخوردار است.

مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570

دیگر حریف ولوو XC90 یک ژاپنی سرسخت به نام LX570 است. این خودرو به دلیل شباهت های زیادی که به تویوتا لندکروز دارد و حتی به نوعی نسخه لوکس تر لندکروز محسوب می گردد از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته محدودیت های اعمال شده برای واردات خودرو گریبان این شاسی بلند لوکس را نیز گرفته و تنها می توان به مدل های کارنموده 2013 آن اکتفا کرد.

لکسوس LX570 نیز همانند لندکروز از هیکلی عضلانی و جثه ای عظیم برخوردار است و احتیاج نیست بیش از این به جذابیت های ظاهری آن بپردازیم. کابین این خودرو همانند ولوو XC90 از طراحی بسیاری خوبی برخوردار است و متریال به کار رفته در آن نیز باکیفیت است و حس و حال لوکس بودن را منتقل می نماید.

مقایسه ولوو XC90 با لکسوس LX570 در می یابیم که هر دو خودرو به دلیل ابعاد بسیار عظیم و طولی نزدیک به 5 متر فضای کاملا راحت و جاداری را برای سرنشینان فراهم می نمایند، البته ولوو XC90 با بهره مندی از سان روف پانورامیک فضای دلبازتری نسبت به LX570 دارد. همچنین هر دو خودرو به سه ردیف صندلی مجهز هستند.

هر دو خودرو در نسخه های فول آپشن از بالاترین سطح امکانات بهره می برند و حتی مشکل پسندترین افراد را نیز راضی خواهند کرد. با این حال ولوو XC90 از تعدادی آپشن های ایمنی و کنترلی بیشتر بهره می برد و در نقطه مقابل لکسوس LX570 به آپشن های مخصوص آفرود مانند سیستم Crawl Control مجهز است و همانند لندکروز از توانایی آفرود بالایی برخوردار است.

یقینا بارزترین تمایز میان این دو خودرو پیشرانه آن ها است. لکسوس LX570 به یک پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری که توان فراوری 383 اسب بخار قدرت و 546 نیتوتن متر گشتاور را دارد مجهز است که به یاری یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک نیرو را هر چهار چرخ خودرو منتقل می نماید. به نظر می رسد که ولوو XC90 با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری خود شانسی نداشته باشد ولی سامانه های توربوشارژ و سوپرشارژ به یاری این خودرو می آید و در کنار وزن کمتر و عملکرد بهتر گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باعث می گردد که ولوو XC90 شتاب گیری اولیه بهتری داشته باشد.

در مجموع می توان گفت که هر دو خودرو از بهترین SUV های بازار هستند ولی لکسوس LX570 به دلیل فزونی های که در زمینه آفرود دارد و البته استهلاک کمتر و بازار خرید و فروش بهتر، گزینه مطلوب تری به نظر می رسد. البته اگر با پیشرانه حساس ولوو و تأمین قطعات آن مسئله ای ندارید، ولوو XC90 می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید باشد.

امیدواریم که این مقایسه ولوو XC90 با خودروهای مشابه اش در بازار توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید آن را در مقابل رقبایش را تعیین کند.

درباره ولوو XC90 بیشتر بخوانید:

  • معرفی ولوو XC90 و آنالیز بازار ایران
  • تجربه رانندگی با ولوو XC90
منبع: دیوار
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 1209

به "مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 و لکسوس LX570" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ولوو XC90 با ب ام و X5 و لکسوس LX570"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید