موجی از گردشگران خارجی به اصفهان سرازیر شد

به گزارش فروشگاه کوچک، فروردین ماه سال جاری بیشتر از 83 هزار جهانگرد خارجی اصفهان را برای سفر انتخاب کردند که به گفته تورگردان ها و مدیرکل میراث فرهنگی و جهانگردان استان اصفهان، سرازیر شدن چنین موجی از جهانگردان خارجی در چند دهه اخیر بی سابقه بوده است.

موجی از گردشگران خارجی به اصفهان سرازیر شد

فریدون اله کمک مدیرکل میراث فرهنگی و توریستان استان اصفهان گفت:

ماه فروردین به واسطه تداخل با تعطیلات نوروزی، محدودیت و کمبود زیرساخت و ازدحام جمعیت در جاده ها معمولا در برنامه زمانی سفر توریستان خارجی لحاظ نمی گردد، بیشتر خارجی ها از نیمه این ماه به ایران می آیند، اما سال جاری برخلاف سال های گذشته از همان شروع فروردین، موج بی سابقه ای در آمار توریستان خارجی راه افتاده که به اذعان تورگردان ها در چند دهه اخیر بی نظیر و بی سابقه بوده است و پیش بینی می گردد در اردیبهشت ماه تعداد آن ها حتی بیشتر از ماه پیش گردد.

وی با اشاره به بازدید بیش از 83 هزار توریست خارجی از آثار تاریخی اصفهان، اظهار کرد که معمولا بعد از انتها هر ماه آمار اقامت توریستان از مراکز رسمی دریافت می گردد، اما هنوز این آمار کامل نشده، آن 83 هزار نفر هم تعداد بازدیدکنندگان آثار تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و توریستی است که بلیت فروشی داشته اند.

به گفته او، در این مدت توریستان فرانسوی بیشترین بازدید را از اصفهان داشته اند و شهروندان ایتالیایی، اسپانیایی و آلمانی به ترتیب در جایگاه بعدی قرار گرفته اند. علاوه بر این، حضور چینی ها، آسیای شرقی ها و آمریکایی ها در بین توریستان بهاره اصفهان قابل توجه و پررنگ بوده است.

وی اضافه کرد که این مدت از بازارهای تازهی مثل برزیل و تایلند هم توریستانی داشتیم که برخلاف عادت گذشته، به همراه تور و گروهی به اصفهان سفر نموده بودند و این اتفاق روزنه تازهی در تعاملات ایران با بازارهای تازه توریستی است که می توانند فصل غیرپیک و کم سفر ایران را پوشش دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی و توریستی استان اصفهان با اشاره به کمبود ظرفیت اسکان و زیرساخت در شهر اصفهان و اتخاذ سیاستی برای انتقال رویدادهای اجتماعی و فرهنگی به فصول کم سفر و خلوت، بیان نمود:

به وسیله سازمان میراث فرهنگی و توریستی و بعلاوه مقامات استان پیگیر مصوبه هایی هستیم تا بعضی رویدادها به زمان دیگری موکول شوند و همه توان شهر به خدمت توریستی گرفته گردد.

وی اضافه کرد که در کنار جابه جایی زمانی که سال جاری برای جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رخ داده و از فصل توریستی خارج شده، یکی از بحث های جدی تعامال با هتل های شاخص استان در زمان برگزاری رویدادها بود. بعلاوه جابه جایی هفته اصفهان که هر سال در اردیبهشت ماه برگزار می گردد نیز در دستور جدی قرار گرفته، اگرچه اجرای آن به سال جاری نرسید، اما تصمیم بر آن است این هفته به زمان مناسبت تری موکول گردد تا به توریستی آسیب نرساند، در عین حالی که برای اصفهان در فصل کم سفر جذابیتی ایجاد کند.

اله کمک سپس درباره ایجاد زیرساخت تازه در اصفهان به صدور 67 مجوز احداث هتل در استان اشاره نمود و ادامه داد که عملیات ساخت 37 هتل شروع شده و 3 واحد دیگر درحال طی کردن مراحل قانونی برای ساخت هستند. البته که مجوزهای آن ها صادر شده، اما چون سرمایه گذار هنوز کار را شروع ننموده و پیشرفت فیزیکی نداشته اند، در دسته هتل های در حال ساخت قرار داده نشده است.

وی بعلاوه از استقبال سرمایه گذاران برای خرید خانه های تاریخی و تبدیل آن ها به تاسیسات توریستی اطلاع داد و گفت:

در گذشته این خانه ها که رها شده و متروکه و درحال تخریب بودند معضلی برای استان بویژه شهر اصفهان به شمار می آمدند، اما درحال حاضر سرمایه گذاران زیادی به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور برای خرید این خانه ها و تبدیل به هتل و سایر تاسیسات توریستی رغبت نشان می دهند و این خانه ها به مزیتی در دفاتر معاملات ملکی تبدیل شده است. ما هر روز با تقاضایی برای تبدیل این خانه ها به مجموعه ای توریستی مواجهیم.

او درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در پروژه های توریستی اصفهان نیز گفت که سرمایه گذاران خارجی بیشتر با شرکت ها و بنگاه های مالی بزرگ وارد این پروژه ها شده اند، ولی از سوی ایرانیان مقیم خارج تقاضاهایی زیادی برای سرمایه گذاری در تاسیسات توریستی به ویژه خانه های تاریخی وجود دارد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 2018

به "موجی از گردشگران خارجی به اصفهان سرازیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موجی از گردشگران خارجی به اصفهان سرازیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید