موسیقی زنده است، نفس می کشد و متوقف نخواهد شد

به گزارش فروشگاه کوچک، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سازخانه از سه چهره پیشکسوت این حوزه از جمله محسن استوار، عباس مفاخری و محمود فرهمند تقدیر شد. همچنین دو تن از اعضای خانه موسیقی سخنانی را درباره این نمایشگاه عنوان کردند.

موسیقی زنده است، نفس می کشد و متوقف نخواهد شد

به گزارش خبرنگاران، سومین نمایشگاه سازِ خانه موسیقی با عنوان سازخانه دوشنبه (نهم دی ماه) با حضور هنرمندانی چون قاسم رفعتی (خواننده)، میلاد کیایی (آهنگساز)، فرمان مرادی، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی)، هوشنگ کامکار (آهنگساز) و ... افتتاح شد. این نمایشگاه تا سیزدهم همین ماه در خانه هنرمندان برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه آثار بیش از 60 هنرمند سازنده ساز به نمایش گذاشته شده و نشست های پژوهشی تخصصی در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه سازخانه به همت کانون سازندگان ساز و توسط خانه موسیقی ایران با همکاری خانه هنرمندان ایران، خانه موزه دکترمعین و استاد امیرجاهد در شاخه های سازهای ایرانی، کلاسیک و ابداعی برگزار شده است.

در ابتدای این برنامه حمیدرضا نوربخش ـ مدیر عامل خانه موسیقی ـ بیان نمود: بسیار جای خوشحالی و مسرت دارد که این اتفاق به یکی از جدی ترین اتفاقات سال در تقویم هنری ما بدل و ثبت شده و هر سال جدی تر برگزار می گردد. این امر یاری می نماید تا در فضای یأس آور حاکم در کشور و نگرانی هایی که برای موسیقی و ذائقه مردم در آن، کمتر ساخته شدن موسیقی های خوب، فعالیت کمتر هنرمندان شاخص موسیقی و کنج عزلت برگزیدن آنها وجود دارد، امید در دل ما روشن گردد و بدانیم که موسیقی زنده است، نفس می کشد و متوقف نخواهد شد.

او ادامه داد: نمایشگاه سال جاری رشد 30 درصدی داشته و اگر فضا اجازه می داد حتی بیشتر بود. این اتفاق نویدبخش است؛ چون از شهرستان ها در نمایشگاه شرکت داشته اند و هر چه بیشتر از آنجا بیایند خوشایندتر است. به دلیل اینکه در آنجا جوانان بااستعدادی هستند که با وجود مشقات با عشق، امید و انگیزه در این حوزه فعالیت می نمایند. از دیگر ویژگی های سال جاری، بخش پژوهش است که با وجود آن نمایشگاه پویاتر خواهد بود. اینکه نوازندگان، پژوهشگران و سازنده های ساز بیایند و درباره سازها و آوازها گفت وگو نمایند، می تواند چراغ راهی برای جوان هایی باشد که می خواهند این راه را ادامه دهند. بخش پژوهش در سالن امیرخانی برگزار می گردد و از رسانه ها می خواهیم که این بخش را اطلاع رسانی نمایند تا جامعه نیز در جریان آن قرار گیرد. سال جاری بیستمین سال تاسیس خانه موسیقی است. این نمایشگاه قرار است از پیشکسوتان در عرصه ساز سازی که در این سال ها کوشش نموده اند و این چراغ را روشن نگه داشته اند تقدیر کند.

نوربخش در خاتمه سخنان خود گفت: حضور پیشکسوتان ساز سازی را تبریک عرض می کنم و نام و شخصیت آنها را گرامی می دارم. امیدوارم همواره با قدرت و استقامت این راه را ادامه دهند تا جوانان ما بتوانند از تجربیات و دانش آنها استفاده نمایند.

پس از آن متنی از فرمان مرادی از اعضای هیات مدیره خانه موسیقی و رییس کانون سازندگان ساز خوانده شد. گزیده این متن اینگونه بود: 50 سال است که ساز می سازم و همواره آرزو داشتم چنین نمایشگاهی برگزار کنم. از جوان ها می خواهم که از اساتید دعوت کنید تا درباره کارهایتان نظر دهند و از تجربیات آنها بهره ببرید. پیشنهاد می کنم خودتان را به پول نفروشید و کوشش کنید کار خود را بهبود ببخشید. امیدوارم بتوان این نمایشگاه را در جای بزرگ تری برگزار کرد و حتی از سازندگان ساز کشورهای دیگر دعوت گردد تا در آن شرکت نمایند. ساز سازی نجاری نیست بلکه پایه و اساس موسیقی است.

داریوش النجری، دبیر هنری نمایشگاه نیز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که جمع کثیری از دوستانم را کنار هم می بینم. احساس پر مهری را می بینم و امیدوارم این احساس تا زمانی که این نمایشگاه ادامه دارد وجود داشته باشد. امیدوارم همه عزیزانی که در این نمایشگاه شرکت نموده اند، راضی و خوشحال باشند.

در ادامه در حضور قاسم رفعتی، میلاد کیایی، فرمان مرادی و حمیدرضا نوربخش از محسن پایدار، عباس مفاخری و محمود فرهمند تقدیر شد.

در خاتمه یک گروه موسیقی قطعات پوپک، ساز و آواز، باغ سحرگاهی و چهار مضراب عشاق را اجرا کردند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه از 9 تا 13 دی از ساعت 13 الی 21 به خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: foroshgahak.ir شناسه مطلب: 759

به "موسیقی زنده است، نفس می کشد و متوقف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی زنده است، نفس می کشد و متوقف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید